Jump to content

Na upgrade werkt de back-end wel , maar de shop niet


Frits

Recommended Posts

Ik heb op mijn lokale PC mijn shop een upgrade gegeven van 1.4.1.0 naar 1.4.8.2. Na de upgrade werkt de backend goed, maar als ik mijn shop wil bekijken krijg ik een 404-not found melding: "The requested URL /shop/nl/ was not found on this server." De directory /shop bestaat wel. Dit is identiek aan mijn productieomgeving.

 

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?

 

Extra info: de upgrade zelf gaf één melding: een rood kruis bij het controleren van de optionele setups: 'PHP Magic quote options is off (recommended)'. Ik geen idee of dit met mijn probleemmelding te maken heeft en of ik hier sowieso iets aan moet (en kan) doen.

Link to comment
Share on other sites

@Frits

Voor het verhelpen van de melding "PHP Magic quote options is off (recommended)" met een rood kruis moet je op de server wezen waarop je je Prestashop site hebt geinstalleerd (die staat lokaal als ik het zo lees, en ik neem aan dat het een Apache server is).

In de directory www (of htdocs of hoe deze ook genoemd wordt), oftewel de root directory van je website staat een .htaccess bestand (zoniet dan moet je deze aanamaken). Dit bestand openen en de volgende regel toevoegen:

 

magic_quotes_gpc = Off

 

Bestand opslaan en opnieuw je backend laden.

 

De PHP Magic quote options is off (recommended) zal nu als het goed is een groen vinkje geven in je backend.

Probeer deze aanpassing eerst en kijk dan opnieuw welke foutmelding verschijnt.

Edited by Telesight (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...