Jump to content

Vad har hänt med mina kategorier?


smasill

Recommended Posts

Idag har mitt kategoriblock helt lagt av! Det går inte att se dem trots att jag inte gjort något i shoppen. Har avinstallerat och ominstalerat dem men de syns inte ändå så nu tog jag bort det för det blir konstigt om man bara får felmeddedlande när man ska söka i shoppen.

HUr kan jag få det att funka igen?

Ska snart göra en uppdatering av shoppen också

 

www.strommingdesign.se

Link to comment
Share on other sites

Kategorierna finns där, men längre ner i vänsterspalten. Om du vill ha blocket längst upp i spalten så går du in i Backoffice -> Modules -> Positions och flyttar kategoriblocket så att den befinner sig t.ex ovanför tillverkarblocket.

Link to comment
Share on other sites

Jp jag la till det igen, men när jag trycker på dem för att få upp underkategorierna så står det bara att det inte finns några produkter, vilket inte stämmer. Det finns många produkter och underkategorier, men jag får dem inte att koppla. Det fungerade igår, hur får jag dem att hitta mina underkategorier?

Link to comment
Share on other sites

När man är inne i en "huvudkategori" så visas inte produkter som ligger i "underkategorier". Går man in i en "underkategori" så ser man dom produkterna som finns i "underkategorin".

 

Så för att visa produkter underkategoriers produkter när man är inne i en huvudkategori, så finns det en rad olika sätt att fixa det på:

1. Du lägger in varje produkt manuellt i varje huvudkategori (Yay! XD)

2. Du aktiverar blocklayered_navigations, som är magisk och fakear det åt dig.

3. (Någon annan vet kanske något tredje sätt.)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...