Jump to content

Prestashop 1.5 multishop setup


Recommended Posts

Goede middag,

 

Ik ben bezig met het testen van prestashop 1.5. Echter krijg ik het maar niet voor elkaar om de multishop functie op te zetten. heb 2 shops aangemaakt op de BO van het hoofd domein en op de 2e domein een redirect naar het hoofd domein. in mijn ogen zou hij dan op het hoofd domein moeten laten zien van mijn 2e winkel.

 

Heeft iemand een idee hoe dit op te zetten? het enigste engelse topic kom ik er niet uit.

 

Bedankt.

 

Tim

Edited by qualityangel (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Misschien moet je hier eens wat duidelijker in zijn

 

@heb 2 shops aangemaakt op de BO van het hoofd domein en op de 2e domein een redirect naar het hoofd domein. in mijn ogen zou hij dan op het hoofd domein moeten laten zien van mijn 2e winkel.

 

Een redirect gaat nu altijd naar de hoofddomein, niet naar je 2e winkel

 

-------------------------------------------------

 

De opzet (multishop) is nu dacht ik iets van

www.mijnwinkel.nl/index.php winkel 1

 

www.mijnwinkel.nl/winkel2/index.php winkel 2

 

www.mijnwinkel.nl/winkel3/index.php winkel 3

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Maakt niet uit welk domein, Ik heb geen hoster, ik heb zelf een servers in het datacenter hangen. het ligt ook denk ik niet aan de redirect zoals hij is maar de manier waarop prestashop hier mee omgaat klopt niet. Multishop zou vanuit een redirect van een 2e shop moeten zien welk domein redirect en daarop vervolgens de juiste shop moeten laten zien. Tenminste als ik de engelse topic moet begrijpen, Helaas laat hij nu 404 zien.

Link to comment
Share on other sites

Multishop zou vanuit een redirect van een 2e shop moeten zien welk domein redirect en daarop vervolgens de juiste shop moeten laten zien.

Zou ik ook denken, wellicht is de url waar de redirect naar verwijst niet goed ingesteld , tenminste zou je 404 verklaren

 

 

 

Ik heb 2 shops aangemaakt volgens onderstaande en redirect werkt probleemloos

 

www.mijnanderdomein.nl kan ik redirecten naar een van onderstaande (voorbeeld)>>

 

 

 

www.mijnwinkel.nl/index.php (winkel 1)

 

www.mijnwinkel.nl/winkel2/index.php (winkel 2)

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...