Jump to content

Hvad er Forskellen på disse to checkout ?


ganic

Recommended Posts

Hej Presta

 

Har ikke en prestashop endnu så nogen spørgsmål først, tak :-)

 

Er der nogen forskel på disse to checkout i backend for shop ejeren. Tænker på hvordan ejeren for kundens oplysninger og om de gemmes i presta, Så man senere hen har deres email adresse at sende til ?

 

1: Mad dogs bliver kunden sendt direkte til paypal for at udfylde deres oplysninger.

Hvordan gør de hvis kunden har en anden lev adresse end faktura adressen?

http://www.mad-dogs.co.uk/

 

2: Og her udfylder kunden oplysningerne på shoppen og derefter videre til paypal hvor kundens oplysninger er overført til, nu skal de bare udfylde kreditkort oplysningerne.

http://majoliepapete...outique/accueil

 

 

Hvad vil virke bedst på kunderne tror i,

Hvis de udfylder adresse mv i shoppen og først nu bliver sendt til paypal

eller

Hvis de bliver sendt direkte til paypal og udfylder her?

 

Der er jo det samme arbejde for kunden, da ved nummer 2 er oplysningerne jo blevet overført til paypal og nu er det bare at udfylde kreditkort oplysningerne.

Bortset fra at nummer 2 har nogen unødvendige ting som fødselsdato etc.. men det kan vel slås fra.

 

 

Nogen gange når "kunden" kommer til Paypal, viser Paypal ikke at man kan betale med kreditkort først. Paypal prøver at få kunden til at oprette en konto.

Er der en mulighed for at gøre det sådan at de ALTID lander der hvor man skal betale med kreditkort ? Så paypal ikke logger med at oprette en konto ?

 

Det med at paypal prøver at få dem til at oprette en konto vil bare forvirre kunden ( store chancer for ) og kunden lukker siden ned og køber ikke noget alligevel.

 

 

Håber at nogen skarpe Presta eksperter kan hjælpe med svar på det her :-)

 

Mange Tak

Ganic

Edited by ganic (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Det er jo flere spørgsmål men kan kun give mit bud ;-)

 

1. ja alle oplysninger gemmes i prestashop - alle uanset hvilken løsning man vælger.

 

2. der er ingen tvivl om at visse kunder (sikkert mange) syntes det er meget træls at skulle gentage sig selv ved at udfylde det samme 2 gange så løsningen taler jo dermed for sig selv.

 

3. Nej PayPal "prøver" ikke på at pådutte nogen noget. Husk - gjorde de det så ville amerikanske bruger jo nærmest sagsøge dem. Nej uanset hvad man ellers mener så er PayPal en forretning der skal tjene penge som alle andre, og dermed er der mere end ordnede forhold. Og så lige en ting mere så ejes PayPal af eBay som for i øvrigt ejer danske dba og bilbasen. Nej man kan have noget imod prisen hos PayPal men alt andet er super okay.

Det du omtaler kan indstilles "inde" i PayPal og i Prestashop. Det der kan "drille" dig er at du måske har en cookies liggende på din egen pc så PayPal tager fejl når du kommer til betalings-delen, for har du en konto "genkender" Paypal dig og "tror" dermed du vil anvende din PayPal-konto

Link to comment
Share on other sites

Hej

Tak for dit bud.

 

Det der er ved løsning 2 er at kunden udfylder oplysningerne i shoppen og disse oplysninger tages automatisk med over i paypal. Så kunden udfylder kun deres oplysninger en gang ligesom ved shop 1. Men hvor shop 1 udfylder kunden det bare gjort direkte i paypal.

 

Det er så her jeg tænker om kunderne vil føle sig mere trygge ved at udfylde deres oplysninger i/på shoppen og ikke over i paypal direkte..

 

 

 

 

3. ja du har sikkert ret i at det er noget cookies noget der har fået den til det på min. Så er der jo ingen ko på isen her.

 

tak

Link to comment
Share on other sites

Hvis du henvender dig til danskere, er PayPal ikke et godt betalingsvalg - det er simpelthen ikke kendt nok i Danmark endnu. Jeg ved godt, at mange tænker "fedt - ingen udgifter til betalingsgateway" - men det er altså med mindre salg til følge...Alle webshops bør have dankort som minimum (jeg har selv brugt Moneybookers til udenlandske kreditkort, men har droppet dem og er ved at lave en Euroline aftale til Mastercard osv.). Men da 98% af mine transaktioner er dankort/Visa dankort, vil jeg ikke droppe en betalingsaftale med Nets/Teller lige med det første.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...