Jump to content

[SOLVED] PDF in mails


Recommended Posts

Hoi,

 

Ik wil dat de klant een factuur in zijn mail krijgt als hij heeft betaald (betaling geaccepteerd)

 

echter komt er geen PDF in de mail ondanks juiste instelling in Statuses ??

 

 

 

 

-------------------------------------

 

Nu komt de factuur in de besteloverzicht-mail , waar moet ik instellen dat er hier geen PDF in komt?

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Volgens mij wordt een PDF factuur alleen aan de bestelbevestigingsmail toegevoegd, mits bij die stap (of daarop volgende gekoppelde betalingsstatus) de factuur optie is aangezet bij statussen. Bij de andere statussen betekent de optie factuur alleen dat klanten de factuur kunnen bekijken in hun account.

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

Daar lijkt het op ja,.... dacht in het verleden pas een factuur meegezonden te hebben als een betaling voldaan was (betaling geaccepteerd bij bankoverschrijving)

 

Dit lijkt me ook het meest logisch

Link to comment
Share on other sites

Het zou op zich wel handig zijn als een factuur als PDF ook aan andere statusmails kan worden toegevoegd ipv de bestelbevestiging.

Het punt is inderdaad dat als je pas bij een latere status de factuur optie valideert dat er dan geen PDF meer wordt toegevoegd.

 

Je zou natuurlijk bij overschrijving ook al bij die status de factuur optie kunnen aanzetten. Op zich zie ik niet in waarom pas na betaling een factuur moet worden aangemaakt.

Link to comment
Share on other sites

Weet je wat de optie

Beschouw de bijbehorende bestelling als gevalideerd

precies inhoud?

 

@Op zich zie ik niet in waarom pas na betaling een factuur moet worden aangemaakt.

 

Mijn zwager die al jaren een grote webshop heeft, is van mening dat je pas een factuur krijgt als je hebt betaald en niet al bij de bestelling

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Een bestelling valideren betekent volgens mij dat de order definitief is, dus dat verkoop meetelt in de omzetcijfers e.d. Maar moet bekennen dat ik dit niet zeker weet.

 

Je hebt gelijk dat in de praktijk meestal een factuur wordt aangemaakt zodra de betaling binnen is. Maar ik zou niet weten waarom dit niet direct bij de bestelling mag gebeuren.

Link to comment
Share on other sites

Je hebt gelijk dat in de praktijk meestal een factuur wordt aangemaakt zodra de betaling binnen is. Maar ik zou niet weten waarom dit niet direct bij de bestelling mag gebeuren.

 

Er schijnen klanten te zijn die een bestelling ook weer gelijk annuleren...die gaat/ging het volgens hem om de factuur, ik kan er zelf niks over zeggen ,is zijn ervaring.

Link to comment
Share on other sites

Daar heb je gelijk in. Maar ik heb zelf nog geen last daarvan.

Het beste zou een pro forma factuur zijn, die na betaling wordt omgezet naar een definitieve factuur maar dat is niet mogelijk in Prestashop.

 

Een andere optie is om gewoon zo te laten en bij de betalingsbevestiging duidelijk te vermelden dat de factuur te bekijken en downloaden is in de account.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...