Jump to content

Er der nogle overhovedet som har fået Track & Trace til at virke?


Jimmy R J

Recommended Posts

Ja mit spørgsmål efter at have rodet med det igen er: Er det overhovedet nogle der har fået det til at virke i shoppen?

Har rodet lidt med det link man får fra PostDk. Og ja får det bare ikke til at virke.

Der er under opsætningen i shoppen også nævnt noget med at man skal indsætte '@' der hvor Track & Trace nr vil blive vist. Men ja det bliver jeg åbenbart ikke en skid klogere af da jeg ikke får noget til at virke?

Koden fra PostDk ser sådan her ud:
http://www.postdanmark.dk/tracktrace/TrackTrace.do?i_stregkode=TS123456789DK&i_lang=IND&sourceurl=http://www.postdanmark.dk/tracktrace/

Hvad og hvor skal jeg rette/indsætte noget for at få det til at virke ( dette spørgsmål stilles jo til dig som har fået det til at virke)

Samtidig er jeg nysgerrig omkring rækkefølgen af de ordre status'er man angiver en bestilling, mest i forhold til hvornår og hvilke mail's der sendes i hvilken række følge for at kunden nu også modtager det t&T;nr?

Takker på forhånd

Link to comment
Share on other sites

Okay fik så endelig det med T&T;koden til at virke.

Den kode som skal indsættes skal se sådan her ud:
http://www.postdanmark.dk/tracktrace/TrackTrace.do?i_stregkode=@&i_lang=IND&sourceurl=http


Men øsnker forsat gerne at hører hvis der er nogel som har en løsning på den rækkefølge hvor mails skal/bliver sendt ud. Da det virker som om man skal sende en dobbelt mail før man får T&T;nr med?

Link to comment
Share on other sites

Hej Hatc.

Ja det var ikke det som var problemet, det var udformingen af linket. Det skal se ud om postet ovenfor. Og indsættes under forsendelse hvor du har oprettet Post Danmark som forsendelses mulighed. Der er et felt hvor du skal indsætte den kode i

Link to comment
Share on other sites

Takker, nu virker linket da i hver tilfælde, men kunden får så HELE linket i stedet for blot T&T;nummeret, men det må kunne løses på en eller anden smart måde...*tsk tsk*

Jeg kan godt følge dig med hensyn til dit (nu også mit) problem. problemet er at den genere en fragtseddel når man giver den status "lagt til pakning" og så kommer den først med T&T;feltet EFTER status "lagt til forsendelse" hvor den skulle komme med T&T;feltet sammen med fragtsedlen. Er det ikke det vi snakker om ?.

/Henrik

Link to comment
Share on other sites

Takker, nu virker linket da i hver tilfælde, men kunden får så HELE linket i stedet for blot T&T;nummeret, men det må kunne løses på en eller anden smart måde...*tsk tsk*

Jeg kan godt følge dig med hensyn til dit (nu også mit) problem. problemet er at den genere en fragtseddel når man giver den status "lagt til pakning" og så kommer den først med T&T;feltet EFTER status "lagt til forsendelse" hvor den skulle komme med T&T;feltet sammen med fragtsedlen. Er det ikke det vi snakker om ?.

/Henrik


Ja ikke hensigtsmæssigt vel. Men det har jeg løst, omend med en lidt omstændig løsning.
Først har jeg ændret den linie som jacobfriis har givet mig i anden post:

Goto tabs/adminorders.php

Arround 405 find:
if ($carrier->url AND $currentState->id == PS_OS_SHIPPING)

Change:
if ($carrier->url AND $currentState->id == PS_OS_PREPARATION)

Der efter har jeg ændret lidt i de mails som kunden modtager ( ordvalget i dem, ikke måden de virker på ) Så nu informere jeg dem løbende om at de vil modtage mails når den er afsendt og med forsendelses informationerne. således at jeg sådan set har 2 "shipping" mails nu ( shipping. og en kopi shipping1). Men i den første af de "afsendt" mails som kunden får, giver jeg dem besked om at deres pakke er afsendt, og at de vil modtage en mail med forsendelses informationerne.

Jeg ved ikke lige om denne forklaring blev lidt rodet med så skriv igen så må vi se om jeg kan forklarer det anderledes :)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...


Goto tabs/adminorders.php

Arround 405 find:
if ($carrier->url AND $currentState->id == PS_OS_SHIPPING)

Change:
if ($carrier->url AND $currentState->id == PS_OS_PREPARATION)



Hvor laver man denne ændring nu ?


Det kan han næppe svare på, da der står i hans signatur, at han ikke bruger Prestashop mere.
Link to comment
Share on other sites



Goto tabs/adminorders.php

Arround 405 find:
if ($carrier->url AND $currentState->id == PS_OS_SHIPPING)

Change:
if ($carrier->url AND $currentState->id == PS_OS_PREPARATION)



Hvor laver man denne ændring nu ?


Det kan han næppe svare på, da der står i hans signatur, at han ikke bruger Prestashop mere.


Du står da godt nok til den helt store guld medalje i at tænke stort på sådan en 1. 2011 dag.

Nej ofc kan han ikke det, der er også andre der har skrevet denne kode tidligere.. Så det kunne jo være andre vidste hvordan man kunne gøre dette..

At du så kommer med et så dumt svar er jo totalt ubrugeligt for både mig og alle andre.


SÅDAN AT ALLE FATTER DET !!

Jeg søger en der måske kan hjælpe med hvordan jeg skal lave/finde denne kode i de nye koder.
Link to comment
Share on other sites

Kære Martin Hansen,
tak for din mening om mig, og mit totalt ubrugelige svar.

Men..
DU, Martin Hansen, vælger selv at "quate" Compulands svar. Så er du sgu selv ude om det svar, som du kalder ubrugeligt.

Link to comment
Share on other sites

Godt nytår, både til Martin og Per

Kan I ikke lige finde det pæne sprog frem igen? Vi er vel her i forummet for at hjælpe hinanden.

Det ser ud til at koden er ændret en del i version 1.3. Men det er nok linierne med:

/* Display shipping number field */
if ($carrier->url && $order->hasBeenShipped())



der evt. skulle rettes i.

Som det måske fremgår af de tidligere indlæg, kan det bringes til at virke uden at rette koden. Jeg benytter URL'en:

http://www.postdanmark.dk/tracktrace/TrackTrace.do?i_stregkode=@

og når så jeg har været på posthuset, ændrer jeg status til "Under afsendelse", og så kan jeg taste tracking-nummeret ind (hvorved der automatisk sendes en e-mail til kunden). Umiddelbart efter, ændrer jeg så status til "Afsendt".

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Godt nytår, både til Martin og Per

Kan I ikke lige finde det pæne sprog frem igen? Vi er vel her i forummet for at hjælpe hinanden.

Det ser ud til at koden er ændret en del i version 1.3. Men det er nok linierne med:

/* Display shipping number field */
if ($carrier->url && $order->hasBeenShipped())



der evt. skulle rettes i.

Som det måske fremgår af de tidligere indlæg, kan det bringes til at virke uden at rette koden. Jeg benytter URL'en:

http://www.postdanmark.dk/tracktrace/TrackTrace.do?i_stregkode=@

og når så jeg har været på posthuset, ændrer jeg status til "Under afsendelse", og så kan jeg taste tracking-nummeret ind (hvorved der automatisk sendes en e-mail til kunden). Umiddelbart efter, ændrer jeg så status til "Afsendt".

/Kjeld


Virker ikke for mig, skal sætte dem som afsendt før feltet kommer, jeg bruger version 1.3.4.0
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...