Jump to content

Hoe klanten de optie geven om producten te selecteren op bijv. prijs


Recommended Posts

Hallo Prestashoppers,

 

Ik draai sinds een paar weken een Prestashop omgeving met ongeveer 1800 producten. Mooi systeempje.

 

Echter wil ik wel graag werken aan de klantvriendelijkheid van de shop en de optimalisatie daarvan. Een van mijn vragen is hoe ik de klanten de optie kan geven om de lijst van producten te laten rangschikken op prijs niveau en met de sub optie om van hoog naar laag, laag naar hoog aan te bieden.

 

Voor zover ik weet is dit niet out-of-the-box en kom bij de modules niet veel tegen. Is er iemand die met hetzelfde vraagstuk zit of mij daar wellicht mee kan helpen?

 

We kunnen het zelf gaan bouwen maar liever kies ik voor een off the shelf oplossing.

 

Alvast bedankt!

 

Gr.C

Link to comment
Share on other sites

Ik weet dat het gelaagd navigatie block soms vele problemen kan opleveren dus....

 

Backup backup backup backup

 

Had ik er ook bijgezet "Maak wel eerst een backup van alles "

al hoop ik dat intussen een en ander opgelost is !

Link to comment
Share on other sites

Er is standaard al een sorteer functie aanwezig op de pagina's met productlijsten: op prijs, op naam en op voorraad. De eerste 2 opties zowel oplopend als aflopend. Dus als dat goed genoeg is dan hoef je niet de filter module te gebruiken.

Link to comment
Share on other sites

Als je 1.4.3 draait dan zou ik de Layered Navigation module niet gebruiken: daarin zitten nog teveel bugs. Sterker nog, het is aan te raden om die module te deinstalleren.

 

De sorteerfunctie zit standaard ingebakken in Prestashop. Onder "Preferences-->Products" zitten een aantal opties die je kan aanpassen. Maar ik begrijp dat je geen sorteer optie ziet in je productlijsten? Gebruik je soms een custom theme (waarin deze optie eruit is gesloopt)? Want in zowel de standaard als de nieuwe Prestashop template is deze optie aanwezig.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...