Jump to content

Paysonfaktura - strul med redirect


tomped

Recommended Posts

Hej!

 

Har ikväll upptäckt ett stort problem gällande fakturabetalning genom Payson (Prestashop som plattform i mitt fall).

När kund har fyllt i sitt personnr och postnr och bekräftat "betalningen" så redirectar Payson fel. Har provat både med Prestaworks modul och Paysons egna.

 

Får felkod med Prestaworks modul: Fatal error: Call to a member function sendDataToPayson() on a non-object in

/home/vaggurse/public_html/modules/payson/return.php on line 28

(när jag slagit på debug i config-filen).

 

Har inte kollat felkoden med Paysons modul, då denna endast provades som nödlösning.

 

I båda fall så skapas en faktura i Paysons system, men med Prestaworks modul så skapas ingen order i Prestashop och med Paysons modul så skapas en order men med "betalningsfel" (kund får besked om att betalning gått fel trots att det egentligen är rätt).

 

Någon som har samma problem? Eller har möjlighet att göra en testbeställning i sin egen butik och kontrollera om samma fel uppstår?

 

Kan man få tag på Payson nu under helgen, eller det är bara till att bita i det sura äpplet och stänga av fakturafunktionen och vänta tills på måndag?

 

Det ska tilläggas att fakturabetalning fungerade fint tidigare idag och att det fortsatt redirectas fint vid kortbetalning.

Edited by Vaggur.se (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Har exakt samma problem Vaggur :/

Dock så får jag ingen bekräftelse på att köp genomförts med prestaworks modul så då måste det skapas manuellt.

Med Paysons modul får jag betalningsfel.

 

Får dessvärre också betalningsfel till PS med kort/direkt betalning (dock med paysons modul). Just för att prestaworks redirect aldrig fungerat för mig. Paysons modul har ju sina andra problem då istället ... Att inget funkar som det ska :S Kanske vore lättare med en "riktig" betallösning :P

Link to comment
Share on other sites

Kan bara instämma, verkar ha exakt samma problem. Upptäckte detta nyss tyckte det varit lite klent med ordrar så låg det 3 ordrar skapade via paysons interface men ej kommit in något i systemet. Gjorde testbeställning själv och det fungerar ej för mig heller.

 

Surt sa räven... gäller det att lyckas skapa de där ordrarna iaf.

Link to comment
Share on other sites

Har ju inte riktigt hängt med här märker jag.

Då kommer dels frågan, hur gör ni när ni skapar order manuellt eller helst från en cart (men i carten finns ju inte fakturakostnaden med som läggs på senare så hur får man till den isf)

 

Ser att paysons själva släppt version för 1.4, vilken föredrar ni att köra? paysons egna eller prestaworks? gillade paysons egna när jag körde den innan tillsammans med 1.3, tex att man inte manuellt behövde skicka iväg fakturorna osv.

Link to comment
Share on other sites

Föredrar deras egna över prestaworks sedan jag provade deras 1.4 modul.

 

Fick aldrig redirect att fungera med Prestaworks trots många mail med supporten. Och just ändrande av statusen i PS leder till samma sak hos payson gör ju att man slipper några klick vilket är grymt skönt.

 

Tycker det är jobbigt med paysons egna dock att de inte kommer upp som betalningsalternativ i BO i PS. Kan inte begränsa i vilka länder det ska finnas då:S

Link to comment
Share on other sites

Johannes - jag använder denna för att skapa en order utifrån en befintlig cart. Jag använder dock Prestaworks Payson-modul för faktura, där fakturaavgiften är en dold produkt - vilket gör att hela summan blir rätt inkl. avgiften.

Jag föredrar att använda Prestaworks modul, då Payson inte själva verkar ha koll på vad det är för någon modul de lanserat.

Link to comment
Share on other sites

Ok ska undersöka lite närmare vilken modul som passar mig, prestaworks e fin med kort iaf då man kan köra enkel checkout utan logga in och trams, ska kolla upp ang avgiften osv hur det passar mig.

Hittade samma modul som du pastade där igår kväll/natt och fixade till mina ordrar som ej blivit skapade, tack iaf!

 

benknacken, jag ändrade i paysondirect.php och paysoninvoice.php till $this->tab = 'payments_gateways'; så hamnar dom rätt ist för under "Andra moduler", kan du ju testa om du vill :)

Link to comment
Share on other sites

Nu verkar det som att allt ska vara i sin ordning. Paysons egna modul fungerar enligt uppgift fint och Prestaworks modul fungerar om man uppgraderar till version 1.18 (kontakta Prestaworks för mer info).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hur löstes detta problem, har problem med betalning med Paysons egna modul för Prestashop 1.4 (modul 1.0).

Man kommer in och gör betalningen via Payson, dock så när detta är klart så redirectar den inte till sidan. Idéer på hur man löser detta?

 

finns på både Skype och MSN

 

Fredric

msn: [email protected]

skype: fredricgustafsson75

 

Tack!

 

felet jag får tillbaks till min butik är;

 

 

Paysonköpet kunde EJ verifieras

Warning : the secure key is empty, check your payment account before validation

Link to comment
Share on other sites

Jag installerade om modulen från Paysons hemsida. Nu verkar det fungera. Det verkade vara något problem med deras servrar just då. Däremot insåg jag att det på Payson faktura inte kom något felmeddelande om man hade ett för lågt belopp eller försökte fakturera mot sin egen E-postadress...

 

//Fredric

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag har nu samma problem som föregående talare, är det ngn som kör payson faktura där det fungerar som det ska nu?

 

Hej JohannesW, löste du problemet med payson modulen?

Jag får samma meddelande i BO samt kunden blir inte redirectad tillbaks till butiken men betalningen finns på payson kontot osv.

Link to comment
Share on other sites

corecosmetic, jag la faktiskt ner paysons egna modul för den var alldeles för svajjig och opålitlig, orsakade bara massa extrajobb å knas med lagervärden när den strulade så bytte tillbaka till prestaworks modul, payson sa att dom skulle fräscha till modulen i nästa kodningsomgång och dra ett mail när det var gjort, får se om man testar den igen då, den enda egentliga fördelen är att man slipper manuellt skicka iväg fakturorna från Paysons BO men det kan man ju leva med.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hur går det för payson uppgr av modulen kör nu enbart på paysondirect men får felet att inte överföringen kunde verifieras, dock har jag fått in pengar på paysonkontot, ser däremot att deras nya modul använder nåt konstigt nummer som säljarreferens tidigare fick jag varukorgens ID som referens nu får jag ett långt nummer som jag inte kan hitta någonstans

 

PS.v: 1.4.8.2

Link to comment
Share on other sites

Hur går det för payson uppgr av modulen kör nu enbart på paysondirect men får felet att inte överföringen kunde verifieras, dock har jag fått in pengar på paysonkontot, ser däremot att deras nya modul använder nåt konstigt nummer som säljarreferens tidigare fick jag varukorgens ID som referens nu får jag ett långt nummer som jag inte kan hitta någonstans

 

PS.v: 1.4.8.2

 

Eddan: Mejla supporten så kommer dom hjälpa dig, mitt yckades dom fixa efter många om och men.

Svårt för mig att förmedla hela proceduren så bättre om du ber om hjälp direkt av Payson.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Eddan: Mejla supporten så kommer dom hjälpa dig, mitt yckades dom fixa efter många om och men.

Svårt för mig att förmedla hela proceduren så bättre om du ber om hjälp direkt av Payson.

 

Ok ska maila de, tack för tipset

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...