Jump to content

[Løst] Google Webmaster tools og gennemgangsfejl


Prestafan1234

Recommended Posts

Hej

 

For et par uger siden opdagede jeg, at der i Google Webmaster Tools var ca. 400 gennemgangsfejl på min side. For ca. en måned siden lavede jeg en redirect på en udgået vare (som ligger nr. 1 på Google) til en ny vare. Dette virkede dog ikke selvom jeg tjekkede, at syntaksen burde være lige efter bogen. Jeg slettede denne redirect igen.

Da jeg opdagede gennemgangsfejlen og ikke forstod den underlige syntaks, Google kiggede efter - se skærmdump, markerede jeg alle problemer som løst og ventede på næste gennemgang.

 

Nu er jeg efter nogle uger oppe på 184 gennemgangsfejl igen. En hel del af fejlene er, at Google kigger efter kategorinavn/domænenavn/sti_til_vare i stedet for domænenavn/kategorinavn/sti_til_vare

 

Hvorfor gør den nu det??

 

Den kigger også efter en del cms-sider - eller det er vel nærmere den oprindelige URL man får, hvis man ikke bruger SEO-venlige URLs i shoppen (hvilket jeg altid har jeg gjort) f.eks.bageartikler/cms.php?id_cms=18

 

Jeg har slettet .htaccess filen og genereret den igen - men de er identiske. Er der andre der oplever lignende fejl? Det skal lige nævnes, at jeg kun har dansk aktiveret i shoppen. Versionen er 1.4.4.0

post-59716-0-76673600-1336119535_thumb.png

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Efter at have læst en del i Bug Tracker føler jeg mig rimelig overbevist om, at det er en fejl i PrestaShop, som er opstået i forbindelse med version 1.4. Er der ikke en med denne version der vil tjekke deres Google Webmaster for gennemgangsfejl (og specielt 404 -fejl)?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv haft mange problemer med dette efter konvertering til 1.4

Har eks. mærkelig nok fået indexeret w.homeshop.dk og ww.homeshop.dk hos google

Derudover har den lavet nogle mærkelige 404 redirects - den linker eks. til min kategori 404 som er belægningstegl når en side ikke kan vises denne har jeg ikke kunne fixe endnu.

Derudover har den lavet nogle mærkelige indexeringer feks. www.homeshop.dk/Weber-Q320/www.homeshop.dk

Jeg har dog løst de fleste ved at købe modulet canonical url fra Presta Changeo

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...