Jump to content

Seo själv?


Ninzis

Recommended Posts

Hej!

 

Jag undrar hur ni gör med er SEO? Själv har jag använt ett företag på ett antal ord och jag tycker inte att det genererar tillräckligt utan det känns som att kostnaden äter upp vinsten. På vissa viktiga ord har dom lyckats få upp mig från plats 28 till 18 på ett år. Vilket i princip inte har gjort någon skillnad...

 

Min fråga är väl egentligen om det går att lyckas själv? Sidan är väl optimerad och det är mest inlänkar som jag tycker är svårt.

 

Någon som har några tips eller som bara vill berätta hur ni sköter er SEO?

 

Hannah

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Klart det går!

 

Jag har gjort allt mitt sådant arbete själv, ligger på plats 2-3 på mitt viktigaste sökord och top 10 på lite halvviktiga osv. Det är inga problem om man vet grunderna, jobbar långsiktigt och på ett bra sätt med relevanta länkar och kataloger och sådär. Inte göra misstaget att haka på ngn såndär "du får 1000 länkar blabla gå med i nått nät" det ger inget bra i längden.

 

Skriv relevanta artiklar, starta upp en satellitsida där du skriver relevant content med lagom mycket länkar. Få folk att skriva om dig på lite bloggar som är relevanta (genom en tävling kanske?) Lite sånt så kan du komma rätt långt, beror givetvis på hur hård konkurrens dina sökord har, vissa kan ju vara sick svårt nå upp på och du behöver rejält starka länkar, då sitter ju vissa seo-bolag på endel power i vissa fall, men kostar ju.

 

Lycka till!

johannes

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...