Jump to content

Nyt template - hvad sker der så?


Richard Østergaard

Recommended Posts

Kære Prestashoppere..

 

Jeg står og skal installere et nyt theme på min shop www.stepupfitness.dk i morgen..

 

Men jeg er i tvivl om nogle ting.. Det skal siges at jeg retter i farver osv. i themaet..

 

Vil produkterne stadig ligge der? + alt tilhørende

Vil oversættelserne stadig være intakte?

Er der nogle ting der bliver ændret, som jeg bør overveje at ændre?

Kan jeg bare implentere det efter jeg har rettet færdigt og bum - så kører det?

 

 

Håber i kan hjælpe : -)

Richard

Link to comment
Share on other sites

Der kan godt være nogle sprogfiler til dit nye theme der skal oversættes - og desuden vil du med stor sandsynlighed mangle filen da.php i din nye theme mappe. Så denne skal du kopiere fra dit nuværende theme. I øvrigt vil jeg ikke anbefale, at du laver disse ting i din live shop, men i stedet bruger en kopi af shoppen til at sætte det hele op og så først implementere, når alt er færdigt. Du kan på prestatips.dk læse om, hvordan du laver en kopi af din shop til at teste rettelser i.

Link to comment
Share on other sites

Jaaa.. Jeg fik det endelig til at virke...

 

Men jeg prøver at hive mine produkter ud i scv format, og importer dem, men der sker ingenting?

 

Det er satme et stort arbejde at skifte theme!!!! Produkter der skal skrives om igen, kategorier, ALT skal åbenbart laves fra bunden igen?

Det skal siges at min gamle shop var en ældre version og dette nye theme er ny version. Måske derfor det ikke hænger så godt sammen..

Link to comment
Share on other sites

Det plejer ikke at være svært at skifte theme med mindre man laver tilpasninger på det. Og det bør slet ikke have nogen indflydelse på dine produkter - højst på, hvordan de bliver vist. Der er lavet voldsomt om i version i 1.4 i forhold til ældre versioner, så hvis dit theme er til version 1.4, er det årsagen til, at du oplever så mange problemer. Du bør opgradere din shop først og så installere nyt theme.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lavet en ny database, hvor på jeg jo kører min test side - denne er opgraderet til nyeste prestashop..

 

Min gamle shop - som nu er aktiv og stadig ruller er på en gammel version. Hvis jeg opgraderer denne, er jeg bare bange for at der sker en masse ændringer og den ikke er brugbar længere? Det tager sin tid at få mit nye theme til at spille på test siden.

 

Men kan jeg bare opgradere min shop og så virker den stadig?

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var dig, ville jeg downloade din liveshop og lave en backup af databasen og så dernæst installere denne som din testshop. Du kan godt "bare opgradere" din shop, men det er jo ikke uden fare for at noget går galt. Derfor bør det ske på et testsite, hvor du så kan gøre alle filer klar så det hele blot skal flyttes til din liveshop til sidst.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...