Jump to content

Langsom hjemmeside


beatly

Recommended Posts

Min Prestashop (www.beatly.dk) er meget langsom. Er der nogen der har haft lignende erfaringer med systemet, og hvad gør man? Jeg har ikke opdateret til seneste version, men det burde ikke have den store betydning.

Et andet spørgsmål; hvor finder jeg alle min oploadede produktbilleder ?

 

Mvh

Jens

Beatly.dk

Link to comment
Share on other sites

Måske for tunge billedfiler?? - Prøv at komprimere billederne - Ellers har det måske noget serveren at gøre? Jeg startede med One.com men syntes at mit site var for langsomt, så jeg skiftede hurtigt til Meebox.net i stedet. Jeg har ikke haft problemer med loade tid el.lign. siden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se, at du er hostet hos one.com - skynd dig væk. De er et meget ringe valg til hosting af PrestaShop. Jeg kan varmt anbefale Meebox (jeg har ikke aktier hos dem, men ja, jeg er affiliate). Se evt. min signatur, hvis du vil spare 20% på et pro-webhotel.

 

Er du i tvivl, om det jeg siger, er rigtigt eller forkert, så prøv at Google på one.com og PrestaShop - og tjek evt. Meebox på Trustpilot.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tak for svarene, og undskyld den meget sene tilbagemelding. Jeg vil kraftigt overveje at finde et andet webhotel, folk sidder jo og falder i søvn, før den er loaded :wacko: Det dur jo ikke. Jeg overvejede ellers, om jeg skulle starte fra bunden igen, men hvis det ikke er mig der er problemet er der vel ingen grund til at gå til yderligheder :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg har også problemer med min side - www.bodyspice.dk - hvilket jeg har forsøgt at analysere med https://developers.g...dk&mobile=false

 

Jeg forstår dog ikke meget af kommentarerne?

1) skal jeg ændre min url opsætning til www.bodyspice.dk i stedet for bodyspice.dk?

2) Hvordan udnytter jeg cachelagring - hvor skal jeg angive udløbsdatoer?

3) Hvordan aktiverer jeg komprimering?

4) Jeg har for nylig fået installeret nogle moduler der er integreret med Facebook og har en mistanke om at de er en væsentlig del af årsagen - forstår dog ikke hvad Pagespeed mener med "Hent ressourcer fra en konsekvent webadresse" og "Hent ressourcer fra en konsekvent webadresse"?

 

 

Derudover har jeg flg. spg. til Performance i bk under indstillinger:

5) Vil nogen anbefale at installere udvidelsen Memcache PECL for at bruge Memcached?

6) Nogen der har erfaring med cloudcache?

7) Skal jeg aktivere "Brug cache"?

8) Hvad med Force compile - jeg har "ja" ud for den - og prøvede at slå den fra - men så forsvandt mine produkter?

9) Hvad med Cache: - jeg har "nej" - og prøvede at slå den til - men oplever at produkterne ikke kan ses?

Edited by flunte70 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig i beskrivelsen af one.com (og de er sandelig ikke de eneste). jeg selv har været i flere år hos Web10 og i dag er det okay. Flinke og hjælpsomme, men man skal være over dem hele tiden - her tænkes på, at når man føler det kører langsomt så skal man reagerer. De vil dog ikke ændre på serverens indstillinger så man kan behandle ens translation. PS version 1.4 er max alt derover så er det slut, og det er selvfølgelig ikke helt okay.

Jeg talte med Meebox for nogen tid siden og de gav mig et super okay tilbud. Jeg flyttede min ene webshop dertil - og hold da op en hastighed og de ændrede straks på serverens indstillinger så uanset hvilken version så kan du arbejde med translation.

jeg kan varmt anbefale at til PS at købe en proff "plads" hos Meebox

 

Mvh Bjarne

www.PifoSmykker.dk

Edited by sydboen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Themet kan godt have betydning for hastigheden. DNS'en i sig selv har intet at gøre med hastighed, det er indstillingerne for dit domæne (altså hvor man skal lande, når man taster dit domænenavn). Webhotellet har også stor betydning, ligesom installerede moduler kan performe dårligt.

 

pingdomtools.com er en god side at teste hastighed på.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...