Jump to content

[Solved] Volgorde features


Recommended Posts

Hoi,

 

Bij product ingaven, de optie Features;

 

Kan men hier een volgorde ingeven? ik heb gezocht maar niet echt wat gevonden

 

Verder >>Ik heb 4 producten , waarvan 3 netjes op alfabet

 

(A Opbergstand ... is het kenmerk en bv 131 cm is de waarde)

  • A Opbergstand 131 cm
  • B A-stand min. 109 cm
  • C A-stand max. 193 cm

Echter bij een product klopt de volgorde niet, of in elk geval niet op alfabet

  • C A-stand max. 137 cm
  • B A-stand min. 82 cm
  • A Opbergstand 103 cm

vreemd is op dezelfde manier tot stand gekomen !

Link to comment
Share on other sites

Helaas biedt Prestashop geen optie om de volgorde van de features aan te passen. De volgorde wordt bepaald door de ID nummers die aan de feature groepen zijn toegekend. In de praktijk betekent dit dus dat een nieuwe feature als laatste in de lijst wordt getoond.

 

Waarom bij 1 van je 4 producten de volgorde anders is weet ik ook niet. Maar het zou kunnen dat je voor dat product een feature apart hebt toegevoegd, ook al is de naam van de feature hetzelfde (maar daardoor dus wel een andere ID)?

 

Ik heb voor mijn eigen shop de PHP code aangepast zodat de features alfabetisch worden getoond. Daarnaast heb ik bij al mijn features een nummerieke prefix (001, 002, etc) geplaatst zodat ik hiermee volledige controle heb over de volgorde in de featurelijst. Vervolgens heb ik extra code ingebouwd waarmee die prefix niet wordt getoond in de shop.

Kortom, dat zijn best ingrijpende aanpassingen in de code van Prestashop.

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

Ik had ze al mooi op alfabet gezet

 

A Opbergstand 103 cm

B ..... enz

Het enigen wat ik eruit kan halen is dat ik bij product dat ze niet op alfabet vertoond in 1e instantie een

Voorgedefinieerde waarde heb gebruikt,

bij de andere gelijk de aangepaste waarde ,omdat de waarden toch verschillen ben ik de aangepaste gaan gebruiken( had dat eerst ook niet direct in de gaten (lees het verschil tussen voorgedef.. ..en aangepast))

 

Ook jammer tijdens het vergelijken van de product-waarden , hier wordt ook alles door elkaar gegooid

 

Bedankt Frens

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...