Jump to content

[løst] fjerne moms til ikke EU lande


steengod

Recommended Posts

Hej, er der nogen der kan hjælpe mig med, hvordan jeg fjerner momsen på varerne til de lande, der ikke er med i EU?

 

Findes der et plugin, der gør at en EU borger ikke kan udnytte den manglende moms, eller lægger den momsen til automatisk, hvis kunden skal betale moms?

 

Håber nogen kan hjælpe.

 

Hilsen

 

Steen

Link to comment
Share on other sites

En kunde der vil købe kan ikke udnytte det med momsen for så snart man vælger land under check ud, bruger shoppen momsreglerne. Så en kunde fra f.eks. Norge vil få vist prisen uden moms. Jeg har ikke fået undersøgt alle muligheder i den nyeste version endnu, for her er der sket mere endnu mht. landeopsætning - jeg er usikker på, om man allerede mens kunden surfer rundt får vist priser uden moms, hvis man aktiverer forskellige valutaer - og om dette kræver, at kunden vælger sprog og valuta. I min egen shop bruger jeg kun DKK og dansk sprog, men har så forskellige lande til levering.

 

Jeg vil godt tjekke det i din shop UB (så lærer jeg jo nok også noget nyt)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Problemet er at prestashop viser priser uden dansk moms i feks norge.. ud fra ip adressen. og altså ikke først når kunden vælger norge som forsendelses land.

Jeg har prøvet alt for at finde en mulighed for at så dette fra.. for det er forvirrende når der ved prisen står incl moms. og prisen så vises uden moms i norge og der stadig står incl moms.

det kan selvfølgelig måske løses ved en norsk sprogfil..

 

Steen: Du skal ikke fjerne momsen ved en sprogfil men sørge for at den er rigtig sat op under lande..

 

Aupino

Edited by Aupino (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...