Jump to content

(SOLVED!)Geen bevestiging mail naar de klant?


drphone

Recommended Posts

Goedendag,

 

Ik werk nog niet zo lang met prestashop maar inmiddels begin ik het 1 en ander te leren,

Echter heb ik een probleem mijn webshop is al online. Klanten kunnen al producten kopen en betalen, zodra een klant een aankoop doet krijg ik hiervan een mail binnen op mijn prive mail en ook op de webshop mail. maar mijn klanten ontvangen geen mail.....

 

Ik heb de module mailalerts geconfigureerd maar toch ontvangen mijn klanten geen bevestiging per mail.

ik heb ook de juiste instellingen bij preferences dus : 'beide'en gebruik PHP mail....

 

ik zit nu onder orders/ statutses en daar zie ik vele email meldingen staan... volgens mij staan deze ook allemaal aan....

 

 

hoe kan ik er voor zorgen dat mijn klanten een bevesting mail ontvangen ( en waar kan ik deze samenstellen, beschrijven) ?

 

 

alvast bedankt voor de hulp!

Link to comment
Share on other sites

De Module Mailalerts is juist bedoeld voor emails naar de shopeigenaar en niet naar je klanten.

De emails naar je klanten vind je (voor een groot deel) in de /mails/nl folder. Daarnaast zijn er ook modules (bijv. blocknewletter) waarin je de email files kan vinden. De opmaak en tekst van de emails kan je aanpassen onder "Tools-->Translations" en kies dan in de dropdownmenu "Email template translations".

 

Heb je zelf al een testbestelling gedaan met een eigen emailadres?

Soms komen emails terecht in de spamfolder.

Link to comment
Share on other sites

ik zie dat ik 13 bestellingen heb en dat er 13 statussen zijn dus dat moet wel kloppen, echter staat achter elk ordernummer een ander status.... als ik daar email> ja aanvink voor alle 13 statussen dan gebeurt er niks....

Link to comment
Share on other sites

ik Denk dat ik weet wat het probleem is.... mijn email adres die verbonden is aan de site (outlook) die verstuurt geen uitgaande berichten..... ik denk dat hier het probleem ligt....\

 

maar hoe krijg ik mijn outlook zo dat deze wel uitgaande berichten stuurt.....

 

bedankt voor de hulp

Link to comment
Share on other sites

@ik zie dat ik 13 bestellingen heb en dat er 13 statussen zijn dus dat moet wel kloppen

 

heeft niks met aantallen te maken ??!

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Email wordt vanuit PS via de mailserver van je host verstuurd, heeft niks met Outlook te doen

Link to comment
Share on other sites

Check, dit is mooi, ik heb zelf een test bestelling gedaan en gekozen voor een betaling onder rembours.... nu kreeg ik keurig een bevestiging binnen per mail! goed nieuws dus.......

 

het werkt alleen niet als je de betaling voltooid dmv van ideal...... hmmmm....

Link to comment
Share on other sites

In ieder geval hartelijk dank voor je hulp..... ik ga nu even verder uitzoeken of er ook een bevesting per mail binnen komt indien ik een betaling doe door middel van ideal,

volgende stap met zoeken haha

 

ps: ik heb je test bestelling inmiddels verwijderd!

Link to comment
Share on other sites

@ frens gheheheh :) tenzij je het een mooi hoesje vond hahah

@ peter volgens mij werkt alles nu naar behoren ik heb zojuist een product gekocht met ideal, ik kreeg direct een keurig mailtje dat alles was bestel dus.....

 

dat was eerst niet zo, ik weet niet meer hoe ... maar het werkt!

 

super bedankt voor de tips en reacties!

Link to comment
Share on other sites

Mooi dat alles nu goed werkt!

 

Zou je nog [solved] voor je topictitel willen zetten? Dit doe je door je eerste post te editten (gebruik hierbij de Full editor) en dan de titel aan te passen. Alvast bedankt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...