Jump to content

[Solved] Categorieën aanduiden op de lijst


Recommended Posts

Na zo wat alles te proberen met importeren lukt het gewoon niet.. Het is een Bug, als je Prestashop aanvankelijk als nederlands installeert, kan je blijkbaar geen categorieën importeren, of tenminste wel importeren maar dan krijg je bovenstaand probleem. Ik heb Prestashop vandaag zo een 14 keer geïnstalleerd denk ik. Want het probleem als boven krijg je zelfs bia de sp-cat...... in mysql niet weg gewerkt.

 

 

Misschien kan een admin dit naar Bugs verplaatsen??

Link to comment
Share on other sites

Welke Prestashop versie gebruik je?

En heb je de Engelse taal verwijderd in je BO? Zo ja, dan kan dat je probleem verklaren. De Engelse taal kan je beter niet verwijderen maar slechts uitschakelen. De overige talen kan je zonder problemen verwijderen.

Link to comment
Share on other sites

PrestaShop™ 1.4.7.3

en het gaat er niet zozeer om bij het gebruik van de talen maar al bij de installatie.

 

Ik doe de installatie vanuit de browser in mijn hosting. Als ik daar bij de installatie al voor Nederlands kies. en ik importeer later een csv krijg ik het probleem. Ik heb de csv op alle mogelijk manieren geprobeerd.

Bij in installatie in het Engels heb ik geen problemen.

Gezien de problemen heb ik telkens de import gedaan in een nieuwe lege installatie dus alvorens enige aanpassingen te doen, ook niet aan de taal. (ik heb het zoals gezegd 14 keer moeten installeren eer ik door had dat gewoon de installatie-taal een probleem was.), eerlijk , wie denkt daar nu aan.

Link to comment
Share on other sites

Duidelijk.

 

Maar klopt het wel dat je Nederlands kan kiezen als taal tijdens installatie? Ik heb regelmatig een verse installatie uitgevoerd en daarbij zat Nederlands niet tussen de talen voor installatie. Paar dagen geleden nog 1.4.7.3 geinstalleerd en heb niet opgelet of Nederlands als installatietaal aanwezig was...

 

Dus heb je iets aangepast voor de installatie of kan je tegenwoordig wel voor Nederlands als installatietaal kiezen in PS 1.4.7.3?

In dat laatste geval is het inderdaad een bug als er later bij CSV import het dan niet goed gaat.

Link to comment
Share on other sites

Aha, ik had niet begrepen dat je Prestashop had geinstalleerd via de Installatron optie in je DirectAdmin.

Gek dat daar mogelijk is om Nederlands als installatietaal te selecteren. Zoals gezegd kan dat dus niet als je Prestashop handmatig installeert.

 

Dus je eerdere probleem lijkt meer te maken te hebben met de Installatron configuratie van je webhoster dan met Prestashop zelf.

Link to comment
Share on other sites

AKJV @ Maar klopt het wel dat je Nederlands kan kiezen als taal tijdens installatie? Ik heb regelmatig een verse installatie uitgevoerd en daarbij zat Nederlands niet tussen de talen voor installatie. Paar dagen geleden nog 1.4.7.3 geinstalleerd en heb niet opgelet of Nederlands als installatietaal aanwezig was.

 

In de "gewone" versie is de NL taal niet aanwezig, fr@ncky installeert via de installatron van zijn host (vandaar ook de 14 keer :P) , hier is de NL taal wel aanwezig, en vele ander talen

 

 

Edit

AKJV...We waren praktisch gelijk bezig

Link to comment
Share on other sites

AKJV @ Maar klopt het wel dat je Nederlands kan kiezen als taal tijdens installatie? Ik heb regelmatig een verse installatie uitgevoerd en daarbij zat Nederlands niet tussen de talen voor installatie. Paar dagen geleden nog 1.4.7.3 geinstalleerd en heb niet opgelet of Nederlands als installatietaal aanwezig was.

 

In de "gewone" versie is de NL taal niet aanwezig fr@ncky, installeert via de installatron van zijn host (vandaar ook de 14 keer :P) , hier is de NL taal wel aanwezig, en vele ander talen

 

Tja, ik heb geen ervaring met Installatron, maar vind het wel vreemd dat daar vele andere installatietalen te selecteren zijn terwijl Prestashop dat zelf niet ondersteunt :)

Link to comment
Share on other sites

Installatron is natuurlijk bedoeld om gemakkelijk te kunnen installeren, ze zullen het

Taal toevoegen/bijwerken met een scriptje hebben toegevoegd

 

 

 

Als je geen van de 4 standaard talen wil zal je dat ook moeten doen in je BO , zal voor de rest geen verschil maken , alleen gebeurt het nu tijdens de instalatie

Link to comment
Share on other sites

Installatron is natuurlijk bedoeld om gemakkelijk te kunnen installeren, ze zullen het

Taal toevoegen/bijwerken met een scriptje hebben toegevoegd

Als je geen van de 4 standaard talen wil zal je dat ook moeten doen in je BO , zal voor de rest geen verschil maken , alleen gebeurt het nu tijdens de instalatie

 

en veroorzaakt het dus het probleem (mijn afbeelding is weg bovenaan ik zal hem dus nog is posten) bij het importeren van categorieën

fout.PNG

Link to comment
Share on other sites

Nu ja, het is nu in elk geval duidelijk dat het geen bug is in Prestashop maar in de Installatron script voor de installatie. Weet niet of dit probleem specifiek is voor je hoster of dat iedereen er last van heeft zodra Nederlands wordt gekozen in de Prestashop installatie via Installatron.

 

Zou je nog [solved] voor je topictitel willen zetten? Dit doe je door je eerste post te editten (gebruik hierbij de Full editor) en dan de titel aan te passen. Alvast bedankt.

Link to comment
Share on other sites

PrestaShop™ 1.4.7.3

en het gaat er niet zozeer om bij het gebruik van de talen maar al bij de installatie.

 

Ik doe de installatie vanuit de browser in mijn hosting. Als ik daar bij de installatie al voor Nederlands kies. en ik importeer later een csv krijg ik het probleem. Ik heb de csv op alle mogelijk manieren geprobeerd.

Bij in installatie in het Engels heb ik geen problemen.

Gezien de problemen heb ik telkens de import gedaan in een nieuwe lege installatie dus alvorens enige aanpassingen te doen, ook niet aan de taal. (ik heb het zoals gezegd 14 keer moeten installeren eer ik door had dat gewoon de installatie-taal een probleem was.), eerlijk , wie denkt daar nu aan.

 

Het is dan ook enkel met die combinatie dat het probleem ontstaat, ik zou zeggen als je shop in werking is TEST HET NIET UIT!!

Anders,: give it a go!!

Link to comment
Share on other sites

waarom zou ik het niet uit testen ?

 

Met mooie van van Installatron is de back-up functie

 

 

 

Heb je al eens zonder Installatron geïnstalleerd ?

 

ja inderdaad maar dat had ik dus pas door nadat alles in orde was. Nu gebruik ik die functie ook vlot.

;-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...