Jump to content

[Løst] NETS krav om transaktionsnummer op kvitteringen


faran

Recommended Posts

Hej alle sammen

 

Jeg skal til at ansøge om en indløsningsaftale hos NETS og hertil kræves det at transaktionsnummer skal fremgår af kvitteringen. Jeg har valgt at bruge Quickpay, som betalingsgateway, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får transaktionsnummeret med på kvitteringen.

 

Nogen der ved hvad der skal gøres i denne situation?

 

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Den nyeste version af Quickpay-modulet (version 2.6) indsætter transaktionsnummeret på fakturaen.

 

/Kjeld

 

OK. Jeg kan se, at det er 2.6 versionen jeg har installeret, men kan dog ikke finde transaktionsnummeret på fakturaen. Jeg kører i øjeblikket i testmode - har det nogen betydning?

 

Det er tale om http://www.minutrens.dk/bestil og det er muligt at køre en betaling igennem med,

Kort nr.: 4571000000000001

Udløb: 09/12

Kontrolcifre: 123

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg slået API til og jeg kan få det til at virke. Dog kommer transkationsnummeret først på, når jeg selv går ind via administrationen og hæver pengene. Selve fakturaen bliver jo allerede generet efter kunden har indtastet kortoplysningerne - nogen der ved om denne praksis i strid mod NETS/PBS krav mht. transaktionsnummer på kvittering/fakturaen?

Link to comment
Share on other sites

Overstående problematik er gået i orden.

 

Kort hvad løsningen var: åbenbart skal Quickpays API anvendes førend transaktionsnummeret kan påføres fakturaen. Derfor slå den til og resten går i orden af sig selv - dog husk at angive din IP-adresse i Quickpays manager.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...