Jump to content

[Solved] HELP


dragonfood

Recommended Posts

Hallo

 

wat er gebeurt is, ik heb geen idee maar mijn webshop is ineens niet meer op t web zichtbaar ?

www.dragonfood.biz via de Opera browser kreeg ik het volgende te zien ;

 

Status omleiding

 

De URL is omgeleid naar ../. Klik op de link om daarheen te gaan.

Aangemaakt door Opera.

 

nu 5 minuten later staat er dit ; The requested URL /index.htm was not found on this server

 

HELP WAT TE DOEN ??

 

prestashop administration panel is nog wel gewoon bereikbaar en alles staat er ook nog gewoon in maar de site oproepen gaat ineens niet meer ?

 

even via google gezocht naar Dragonfood maar ik zie nu dat he probleem de volgende is, de hoofdpagina is niet zichtbaar als ik dus www.dragonfood.biz intik dan zie ik niets maar de link http://www.dragonfood.biz/cms.php?id_cms=3 toont de website wel ?

Weet iemand wat te doen ?

Link to comment
Share on other sites

dat zou inderdaad kunnen ware het niet dat ik dat HTACCESS nie vinden kan nie, maar is het dan niet raar dat alleen de main page / de hoofdpagina niet oproepbaar, zichtbaar is ?

Nog een opmerking, ik blijf het gewoon erg vreemd en storend vinden dat de site altijd gewoon normaal zichtbaar was maar ineens niet meer ?

 

Het enige wat ik gedaan heb, is in de backoffice modules verwijderd.

Waar zou de HTACCES file normaal moeten staan ?

 

opmerking van mijn hosting provider er zit een fout in het script,

index php daar staat header location en die verwijst naar ..slash en dat is verwijzen naar niks, wat zou hier moeten staan ??

Link to comment
Share on other sites

is het mogelijk dat iemand mij even laat zien hoe een juiste index.php zou moeten zijn met uiteraard mijn url www.dragonfood.biz ? want zo schiet t echt niet op.

PrestaShop™ 1.4.7.0 is de versie die ik gebruik.

En nogmaals tot gisteren was de site gevuld en zichtbaar daarna ineens niet meer, er schijnt iets mis te zijn met de index.php maar zonder visueel voorbeeld kan ik niets.

En sorry ik ben niet bekend met css en termen die daar mee te maken hebben.

 

mocht het toch zo zijn dat er een HTACCESS file nodig is, hoe controleer ik of die aanwezig is .

Genoeg te vinden op google maar dan alleen in het engels :huh:

Link to comment
Share on other sites

Dat wijst zich inderdaad vanzelf. Maar het is mogelijk dat je een foutmelding krijgt dat de htaccess file niet bestaan want normaal gesproken moet er al een (lege) .htaccess file in je root staan.

Als je die foutmelding krijgt, dan moet je dus eerst zelf zo'n file aanmaken. Je kan in een teksteditor (Kladblok bijv.) een lege bestand maken en die htaccess.txt noemen. Upload die dan naar de root van je Prestashop installatie en hernoem het in je hosting panel of FTP software naar .htaccess

Deze handeling van herbenoemen is nodig omdat je in Windows geen bestand kan aanmaken met een punt aan het begin van de naam. Hierna dan opnieuw proberen de htaccess file te updaten via je Prestashop adminbeheer.

Link to comment
Share on other sites

thnx maar nog niet gelukt, zoals je gezegd hebt in na public_html een file .htaccess aangemaakt.

Via back office .htaccess file generation geprobeerd maar de tool reageert nergens op ??

 

over mijn index.php bestand het volgende;

header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT");

header("Last-Modified: ".gmdate("D, d M Y H:i:s")." GMT");

 

header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");

header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);

header("Pragma: no-cache");

 

header("Location: http://www.dragonfood.biz/index.php/");

exit;

 

dat is wat er staat klopt dit allemaal ??

de foutmelding die dan volgt is;

De URL is omgeleid naar http://www.dragonfood.biz/index.php/. Klik op de link om daarheen te gaan

en vervolgens kan ik de site nog niet bekijken ???

 

hoe kan ik nu alsnog een .htaccess file maken ???

 

help ?

Link to comment
Share on other sites

Die code hoort niet in de index.php file in je root te staan...

Ik raad je aan om de index.php van je prestashop installatie files te uploaden naar je root en daarmee die andere index.php te overschrijven.

 

Verder moet je htaccess file wel de juiste schrijfrechten hebben (664 of 666)

Link to comment
Share on other sites

require(dirname(__FILE__).'/config/config.inc.php');

ControllerFactory::getController('IndexController')->run();

 

dit is de index.php van je prestashop installatie file, is ie zo wel goed dan ?

htaccess file heeft 777

 

maar hoe kan het dat de index.php nu ineens foutief zou zijn ?

Ik heb er de .. verstand van en er zeker nix aan veranderd ?

 

Edited by dragonfood (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Heb je de index.php al vervangen?

require(dirname(__FILE__).'/config/config.inc.php');

ControllerFactory::getController('IndexController')->run();

 

dit is de index.php van je prestashop installatie file, is ie zo wel goed dan ?

htaccess file heeft 777

 

maar hoe kan het dat de index.php nu ineens foutief zou zijn ?

Ik heb er de .. verstand van en er zeker nix aan veranderd ?

 

Dat is inderdaad de juiste code die in de index.php hoort te staan in je root.

 

Ik heb geen idee hoe het kan dat die index.php veranderd is. De code die er nu staat is voor de index.php files in de subfolders van Prestashop maar hoort dus niet in de root.

Link to comment
Share on other sites

nu er geen antwoord cq oplossingen zijn (schijnbaar) ben ik bang dat ik alsnog helemaal opnieuw zal moeten beginnen

???

 

De rest van je site lijkt wel goed te werken, zover ik heb gekeken tenminste. Dus herinstallatie zou niet nodig hoeven te zijn.

Laat eerst maar eens weten of het helpt als je die index.php vervangt.

Link to comment
Share on other sites

dus

require(dirname(__FILE__).'/config/config.inc.php');

ControllerFactory::getController('IndexController')->run();

hoort bij index.php in de root

 

maar dan nog doet/deed de site niets dus what's next ?

hoort er overigens in de root na de index.php ook index.tpl te staan ???

 

op dit moment gooi ik even de complete site er af en zal hem zodadelijk weer uploaden met de "vernieuwde" index.php mocht ie daarna nog kuren hebben dan vrees ik toch echt het ergste ..

Link to comment
Share on other sites

Zo net op je site gekeken en inderdaad een hoop foutmeldingen nu...

Heb je echt de index.php vervangen of gewoon die code toegevoegd aan de bestaande index.php?

Dat laatste is niet de bedoeling.

 

Er hoort geen index.tpl in de root te staan, die files komen alleen voor in je theme folder en de modules folders.

Link to comment
Share on other sites

dat zal ik doen, geef me een paar minuten want zoals ik al zei ik ben nu alles al aan het verwijderen ....

 

dus een momentje .. daarna zal ik alles weer uploaden anders kan je niets nakijken. ik stuur je dan via PM even mijn gegevens ...

Ik ben echt benieuwd, zoals gezegd, het enige wat ik gisteren heb gedaan in de back office op advies van .. is wat modules die ik toch niet gebruik verwijderd..

Daarna ging het mis .. althans daarna kreeg ik ineens de index pagina niet meer te zien ..

 

blijf het meer dan vreemd vinden ..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Via PM verder geholpen. Er bleken wat problemen met de site en database te zijn.

Topictitel is nu met [solved] aangepast.

 

AKJV ik zag dat hij de htacces op 777 heeft staan ?

beste is zoals jij al zei 664 of 666 ( uit ervaring met verschillende hosters is 666 altijd goed )

Link to comment
Share on other sites

AKJV ik zag dat hij de htacces op 777 heeft staan ?

beste is zoals jij al zei 664 of 666 ( uit ervaring met verschillende hosters is 666 altijd goed )

Je reageert op een bericht geschreven in april :)

Het probleem lag niet in zijn htaccess, en volgens mij zijn de rechten van die file ook al weer aangepast.

Link to comment
Share on other sites

hahaha neah Dave was eergisteren ,

heel vreemd dat in een installatie files ontbraken ?

uh reageren op een oude topic ,, :unsure: tja leeftijd ? :)

maar zag dat dave dus ook iets had en effe de berichtjes doorgelopen zag ik dus dat de ander zn htacces op 777

had gezet ,, en ok t kan ondertussen wel weer veranderd zijn :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...