Jump to content

[solved]Pakket met voorraad van andere producten


Recommended Posts

Ik had ergens eens gelezen dat je een pakket kon maken van bv alle producten uit jouw webshop.

 

Ik ben nu bezig met een andere webwinkel over te zetten in Prestashop. In die winkel willen wij een pakket maken van een aantal producten die ook los verkocht worden. Dus als ze dat pakket aanschaffen moet dus de voorraad van al die losse producten aangepast worden. Ik weet dus niet zeker of dit kan en zo ja, hoe.

 

Weet iemand dit van jullie :)

Link to comment
Share on other sites

Er is een optie op de productpagina's in je BO om een "pack" te maken. Daarbij moet je dan andere producten toevoegen die dit pakket zitten. Als het goed is dat worden de voorraden van die producten aangepast bij een bestelling van zo'n pakket.

 

Alleen: het hoofdproduct kan alleen met of zonder pakket worden ingesteld. Dus als je hoofdproduct ook als losse product wordt verkocht, dan moet je eigenlijk 2x dit product in je assortiment zetten: als los product en als pakket, met elk een eigen voorraad.

 

Kortom: de voorraden van de producten die in een pakket zijn toegevoegd worden wel aangepast maar de voorraad van het hoofdproduct moet je opsplitsen in losse voorraad en gereserveerd voor het pakket.

Daarnaast moet je dit hoofdproduct dupliceren om als los en als pakket te verkopen. Dan is het wel verstandig om het productnaam aan te passen (je kunt pakket erachter plaatsen bijv.) en de beschrijvingen en metadata iets aan te passen.

 

Hoop dat ik duidelijk ben.

 

Een alternatief is om producten als accessoires toe te voegen.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb idd gevonden hoe je een pakket kan maken :)

 

Alleen jij zegt dat je het hoofdproduct dan 2 keer moet maken maar dit is niet nodig zoals ik het nu zie. Echter is er het pakket ook uitverkocht als 1 van de producten in het pakket uitverkocht is.

 

Bedankt en ik ga hier verder mee prutsen :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...