Jump to content

[solved] geen accessoires toevoegen + geen categorie toevoegen


KathyC

Recommended Posts

Er is een update geweest van de server, waardoor de winkel een week offline geweest is. De winkel is nu overgezet naar een nieuwe server en er is een back-up teruggeplaatst.

Maar ik stoot nu tegen een paar problemen die ik voorheen niet had.

 

Het eerste probleem is dat ik geen accessoires meer kan toevoegen aan mijn producten. Voorheen typte ik een deel van de naam in en kreeg ik een dropdown menu, nu gebeurt er niks meer, ook niet als ik op het +-je klik.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

 

Image4.jpg

 

Het tweede probleem is dat ik éénzelfde product niet meer aan verschillende catergorieën kan toevoegen.

Voorheen zag ik de hele lijst van de categorieën, nu nog enkel home.

Ook als ik op collapse klik, gebeurt er niks.

Wat zou hier fout gaan dan?

 

Image3.jpg

 

Iemand die mij kan helpen?

Edited by KathyC (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Bedoel je dat een nieuwe Prestashop is geinstalleerd en daarin een database backup van een oudere versie wordt gebruikt? Dit is zeer zeker niet aan te raden. Heb je geen complete backup (website+database)?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik heb dezelfde twee problemen. Ik heb geupdate met installatron, misschien is dat het probleem. Weet iemand al zeker dat dit het probleem is?

 

Neem ik aan dat je ook met Installatron geïnstalleerd hebt, moet dat geen probleem zijn.

Link to comment
Share on other sites

Dat klopt, voorheen ging updaten via Installatron ook gewoon goed. Toch vrees ik dat het hier aan ligt. Een andere prestashop installatie op onze server die niet is geupdate heeft de twee problemen niet, verder heb ik geen bijzondere dingen aan de webshop veranderd.

 

Zijn er meer mensen die via installatron hebben geupdate of de problemen met accessoires en categorieen ondervinden?

Link to comment
Share on other sites

Van 1.4.7.1 naar 1.4.7.2.

 

Ik heb nog wel backups, maar ondertussen wel veel nieuwe producten en dergelijke toegevoegd, dus probeer het eerst zelf te repareren.

 

Ondertussen met installatron naar 4.7.3 geupgrade, maar het probleem blijft bestaan. Ik ga nu eens kijken wat er gebeurt als ik 4.7.3 er ook nog een handmatig in zet..

Link to comment
Share on other sites

Opgelost! Waarschijnlijk update installatron niet goed wanneer de admin map van naam is veranderd. Ik heb handmatig de bestanden in de admin-map vervangen, nu werkt alles weer zoals het hoort. Ook een eenvoudige oplossing voor KathyC :)

 

Bedankt voor de reacties.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...