Jump to content

Månedlig salgsrapport


Netshopperen

Recommended Posts

Er lige kommet godt i gang med Prestashop og er imponeret over hvor funktionelt det er i forhold til Oscommerce, som jeg tidligere har brugt. Dog mangler jeg en ordentlig salgsrapport..

 

Månedelige statistikker på forsiden, viser ordre total i den akuelle måned.

I ordreoversigten kan jeg ud fra filter definere ordre total værdien ud fra dato.

 

Men "Stats Dashboard" ser ud til at være komplet uanvendelig.. Bliver præcenteret for et omsætningstal der er ex. moms ( det jo fint ) Men fragt og rabat er også væk.. Dvs. kan ikke regne med omsætningen, da nogen af produkterne køre med rabat

 

I den gamle shop havde jeg en Månedsoversigt hvor man kunne se Netto, Fragt, Moms og Total..

 

Nogen der er bekendt med en brugbar månedsrapport?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også "gammel" OsCommerce bruger og er enig i, at der var nogle bedre rapporter - også over varer og varelager (det var så vidst også noget af det bedste, der var at sige om det shopsystem:-). Jeg bruger ikke statistikken i PrestaShop - af flere årsager: Når man ikke sender faktura fra shoppen (jeg bruger e-conomic), så virker den sporadisk. Nogle gange kan jeg se salg, andre gange ikke. Jeg har ikke brugt krudt på at undersøge det nærmere. Men faktum er, at du jo ikke kan bruge det til noget, hvis du ikke er 100% sikker på, at den svarer overens med, hvad du har faktureret og evt. krediteret.

 

Hvis du har et regnskabsprogram kan du vel trække statistik derfra?

 

Jeg stoler generelt ikke på den indbyggede statistik - besøgstal f.eks. er helt hen i vejret i forhold til de tal man ser i Google Analytics - den indbyggede statistik tæller så vidt jeg ved, egne besøg, søgerobotter osv. med. Men det var blot en sidebemærkning.

 

Jeg ved ikke, om der evt. findes et modul, der kan løse problemet med rapporter over salg.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Orv.. det var et sent svar jeg kommer med her :-) Jeg har droppet statistik modulet,

og stoler udelukkende på ordreoversigten og forside status for salg i den aktuelle måned, den stemmer :-)

 

Har prøvet at google det lidt og ikke fundet noget modul der kan få styr på rapporterne.

Men jo du har ret, kan bare slå op i regnskabsprogrammet :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...