Jump to content

Faktura modull till nyaste prestashop?


alpis

Recommended Posts

Hej!

 

Jag är ute efter en faktura modull till nyaste prestashop 1.4.7.0 är det något som överhuvudtaget finns än ?

 

Jag har tänkt erbjuda faktura betalning till endast företagare, tycker det är vänligare på det sättet :)

 

Mvh

Jonas

Link to comment
Share on other sites

Nej det är det inte och det fungerar inte till din version av Prestashop, de har inte uppdaterat modulen för att klara mer än 1.3x av prestashop.

 

Vill du göra dina egna fakturor kan du göra en mod på postförskottsmodulen eller använda dig av min

 

Den du bifogat, kan du berätta om den?

 

Är den färdig? Bara slänga in ? Hur fungerar den ? Fungerar den till 1.4.7.0 ? alltså den nyaste PS

Link to comment
Share on other sites

Tjena, den fungerar men den hade en del brister som jag ska ha ordnat nu, Det är en modifierad version av postförskottsmodulen som låter dig skicka dina egna fakturor istället för att använda dig av Payson eller liknande. Om man vill kan man använda sig av invoicen som Prestashop automatiskt skickar ut om man skriver all betalningsinformation där.

Den är bara att slänga in via modulsidan och installera zip fil och bör fungera till de senaste Prestashop då inte postförskottsmodulen är versionskänslig. Jag har 1.4.6.2 och där fungerar det utmärkt. Jag har ordnat med översättningar och lite annat så det ska fungera bättre om du tar den här versionen.

http://www.2shared.com/file/knZCRTSA/paybyinvoice.html

 

Jag vill inte att min modul ska fungera för nedladdningsbart innehåll på min shop men om någon vill det så kan man gå in i paybyinvoice.php och ta bort det här stycket

 

//foreach ($params['cart']->getProducts() AS $product){

//$pd = ProductDownload::getIdFromIdProduct((int)($product['id_product']));

//if ($pd AND Validate::isUnsignedInt($pd))

//return false;

//}

 

Alla översättningar till Svenska fungerar för mig men om de av någon anledning inte följer med kan man alltid gå in i Tools-Translations-Module translations så finns den där efter installation. Det fungerar självklart även om man vill översätta den till andra språk.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ingen som har en 100% fungerande och på svenska?

 

denna är inte svensk på min och att försöka översätta går inte bra då inget händer eller översättnings raderna ligger lite över allt...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har du fixat det Alpis?? Jag har annars en eller rättare sagt 2 som jag använder mig av som fungerar...Och Gratis :-) vill du kan du kolla den här på sidan www.sexy-trend.com är faktiskt samma som jag la ut en gång för 1.4.41 hos mig fungerar den klockrent. hör av dig så :-)

Edited by Mr Pellets (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...