Jump to content

Hvilket økonomisystem anvender i? [løst]


mmalling

Recommended Posts

Indtil nu har vi anvendt summasummarum men efter at Visma har overtaget overvejer vi at skifte økonomi system, til et tilsvarende, der skal indholde finansbogholderi, kreditor og debitorstyring samt lagerstyring.

 

Jeg er klar over at der findes en række webbaseret som feks e-conomic, men hvis man tager abb prisen per år, overstiger den i nogle tilfælde faktisk hvad et tilsvarende pc baseret system koster.

 

Men hvilke systemmer anvender i og hvad er jeres erfaringer.

Edited by mmalling (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Meningerne er nok lige så mange som der er medlemmer herinde ;-)

 

Lad mig først lige sige at jeg bl.a. er uddannet i bogholderiet og jeg er nu stadig ikke helt begejstret for online til noget så vitalt som hjertet i enhver virksomhed.

Det er smart men uanset hvordan man vender og drejer det, så er der stadig usikkerhed om rettighederne hvis samarbejdet ophører.

Dette er kun sagt som en måske gammeldags holdning til tingene - og måske ikke ;-)

 

Jeg har afprøvet rigtig mange systemer og hælder nok mest til at købe C5.

Der er sikkert andre gode forslag.

Men hvorfor er du blevet i tvivl ang. SummaSummarum?

 

Bjarne

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger e-conomic med Kjelds modul til integration så jeg får fakturaer overført. Jeg startede med Sigma, men blev ved med at have problemer med at det ikke kunne åbnes da jeg opgraderede til Windows 7 - men ellers var det også ok. Mht. til e-conomic er prisen lidt pebret, hvis man har over 2000 posteringer på et år - det er det største minus ved det.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg bruger Summasummarum. Jeg er forholdsvis ny indenfor Prestashop, anvendte tidligere Oscommerce hvor jeg brugte Shopeons modul til overførsel af kunder og ordrer, samt deres webpack modul. Til Prestashop bruger jeg nu en redigeret version af Exportorders til at hente kunder og ordrer til Summasummarum - det fungerer rimeligt. Mangler dog webpack-modulet, så jeg håber at Shopeon får det lavet til Prestashop også :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Jeg sidder også lige og sonderer markedet for økonomisystemer med integration til Prestashop.

 

På Shepeons hjemmeside kan man blive kontaktet når de har en modul klar til prestashop. Så det lader til at det er under udvikling.

 

Jeg har dog tidligere arbejdet i c5 og savner en integration hertil. Ingen der har kendskab til en smart løsning her?

 

Mvh

Lars Holmberg

www.ude-leg.dk <- legetøj og redskaber til udendørs leg.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg tror ikke, at Shopeons modul er lige op over. Det har stået sådan i et års tid, og jeg tror nok, at jeg har "ønsket" modulet til Prestashop 4 eller 5 gange indenfor det sidste år.

Link to comment
Share on other sites

Andvender også Sigma regnskab, men må nok bide i det sure æble og gå over til e-conomic, da sigma regnskab lukker ned her første juni, og derefter ikke vil kunne downloades, og der vil ikke komme rettelser og nye versioner, så tør jeg ikke rigtig bruge det mere.

Var elles rigtig glad for det, utrolig nemt at have med at gøre, ud over det ikke umidelbart havde support for moms med omvendt betalings pligt og Eu moms men med et par ekstra posteringer kunne man nemt komme over det problem.

 

Ærger mig nu bare over at jeg ikke fik skiftet ved årsskiftet... lidt træls at gøre det midt i et regnskabs år.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Spændende læsning :D da vi har summasummarum kunne vi godt tænke os en integration mellem prestashop og denne, er der ingen der har lavet det endnu? Ellers skal vi konvertere til e-economics eller billys B.!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Denne tråd ved jeg godt er lidt gammel, men nu liver den op igen.

 

Vi har endnu ikke skiftet men overvejer det stadig, imellem tider har jeg undersøgt lidt priser på E-conomic contra summa summarum efter at Visma har overtaget programmet.

 

For at sammenligne iforhold til det der anvendes idag, skal de begge have finans, kreditor, debitor med fakturering, rapporter, budget mv, samt lagerstyring.

 

Summasummarum har alle de nævnte ting, en opgradering fra Enterprice 3 til 4 koster kr. 1495 ex moms, og derefter en serviceaftale med fri support til kr. 1495,- pr år ex moms.

 

E-conomic skal lagerstyringen tilkøbes som modul.

 

Small* (Under 2000 posteringer pr. år) kr. 155,- pr mdr, eller kr. 1860,- ex moms pr år

Tillægsmodulet Lagerstyring kr. 99,- pr mdr eller kr. 1188,- ex moms pr år

Ialt koster E-conomic kr. 3048,- pr år ex moms.

 

Men har man mere end 2000 posteringer skal man have en standard pakke til kr. 310,- pr mdr. eller kr. 3720,- ex moms pr år, og koster med lagerstyring så kr. 4908,-

 

Så sammenligner man de to er E-conomic kr. 1553,- ex moms dyrere pr år end Summa, og har man stadard pakken er E-conomic kr. 3413 ex moms dyrere pr år end Summa.

 

Nu er det ikke altid at det er prisen der skal være det afgørende, og derfor kan det meget vel være at det godt kan betale sig i længden at tage den lidt dyrere løsning.

Det kunne sagtens tænkes at man får mange flere funktioner i E-conomic i forhold til Summa som gør det værd at skifte.

 

Jeg kunne meget godt tænke mig at høre om der er nogen der har erfaring med at skifte fra summa til E-conomic og erfaringerne med dette, eller hvis der er nogen der mener at det i længden er et bedre køb at skifte.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...