alpis Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Nu har jag tröttnat på problem hos loopia med min prestashop. Vill kunna installera det problemfritt utan krångel och kunna använda det utan några problem har blivit rekommenderad till oderland och Binero men dessa är alldeles för dyra då jag betalt loopia 900 SEK för 1 månad sedan, då visste jag inte alls problem med dom och prestashop Min fråga är.. Vad ska man välja ? One.com ? Har dom fortfarande sega laddningstider ? Hur funkar presta hos dom annars ? Citynetwork lockar också, 120 spänn första året, men läst en del att prestashop inte funkar problemfritt någon jag vill att det ska göra... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 One är fortfarande sega, om man bortser från det, så funkar Prestashop helt okej där. Bottom line är, som med mycket annat, man får vad man betalar för. Jag har kört hos Oderland i många år och är väldigt nöjd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AK Posted March 17, 2012 Share Posted March 17, 2012 Har kört one.com i 3 år utan problem och hel nöjd med prisen och support. Link to comment Share on other sites More sharing options...
keerik Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Har inte märkt att One.com är sega. Men det kanske beror på hur mycket man har i databasen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermange Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Om din business inte klarar att bära en kostnad på 100:-/ månad för ett stabilt webbhotell och du tycker att det är ok att det är ok att det är segt, att e-post tar flera timmar att komma fram mm elände då ska man absolut välja det billigaste. Fundera på följande; * Om en potentiell kund inte slutför köpet för att jag valt ett mindre lyckat webbhotell och sparat 90:-/månad. Är det värt besparingen? beroende på vad du säljer så kanske 2-3 tappade kunder hade betalt mellanskillnaden. * Vad tror ni skillnaden i kvaliteten blir på 12:- resp 100:-/ månad? Jag har provat många olika webbhotell (Inte alla) och har fastnat för Space2u.com Inte haft ett enda problem på 6 år! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermange Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 [Hmm, vad konstigt det blev, provar igen.] Om din business inte klarar att bära en kostnad på 100:-/ månad för ett stabilt webbhotell och du tycker att det är ok att det är ok att det är segt, att e-post tar flera timmar att komma fram mm elände då ska man absolut välja det billigaste. Fundera på följande; * Om en potentiell kund inte slutför köpet för att jag valt ett mindre lyckat webbhotell och sparat 90:-/månad. Är det värt besparingen? beroende på vad du säljer så kanske 2-3 tappade kunder hade betalt mellanskillnaden. * Vad tror ni skillnaden i kvaliteten blir på 12:- resp 100:-/ månad? Jag har provat många olika webbhotell (Inte alla) och har fastnat för Space2u.com Inte haft ett enda problem på 6 år! Link to comment Share on other sites More sharing options...
FredrikGust Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Jag håller med föregående talare i ämnet. Har nu testat många av webbhotellen med Prestashop och prestandan man får varierar väldigt mycket över dagen hos vissa. Som kund kommer jag snabbt att välja bort att handla i en butik som är för långsam! Öppna ett provkonto hos Oderland och så kommer du på 14 dagar förstå varför det kostar mer med något som är bättre. Ett annat alternativ är ju att hyra in sig på prestaworks i det billigaste alternativet, där får man också väldigt mycket för pengarna! //Fredrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
peranders Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Jag kör med manufrog.se billigt (10 kr/månad) och med personlig support. Jättebra. Har kört detta webbhotell ett antal år nu. PrestaShop rullar hyfsat snabb som ni märker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Pellets Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Hej! Kör en site på Manufrog också. Som Peranders. Supporten är suverän. Rekommendera dem med +++++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
peranders Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 Tänkte nämna bara att nu kör jag PrestaShop skarpt och manufrog.se rullar på bra tycker jag. Sidan laddar in på typ en sekund eller så. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 Det är svårt med webbhotell, det är ju en delad miljö där samtliga kunder på samma server delar på resurserna i webbservern. Oftast är ju de billiga webbhotellen bra på att lägga extremt många kunder på samma server vilket gör att prestandan sjunker, men har man otur så hamnar man ju på en server med extremt hög belastning även hos ett dyrt webbhotell vilket då påverkar även din butiks hastighet. De flesta brukar väl dock kunna hjälpa dig att flytta din butik till en annan server om du upplever det som segt och påtalar detta för deras support. Men för att garantera att få bra fart brukar det bästa vara en dedikerad server, det passar ju dock inte alla då det är rätt dyrt, speciellt i uppstarten av en e-butiksverksamhet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
peranders Posted November 4, 2012 Share Posted November 4, 2012 Efter lite mer än en månad på http://manufrog.se så kan jag säga att det funkar bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
peranders Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Kan tillägga att jag har kört nu ett år på manufrog.se Funkar klockrent! Support toppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kricke Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Mebo.se funkar bra med de svenska servrarna som de lagt till nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Bean_S Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 Kan tillägga att jag har kört nu ett år på manufrog.se Funkar klockrent! Support toppen. Verkar inte fungera så bra just nu åtminstone. Varken deras eller dina domäner? Nåja, deras FB-konto fungerar men kundernas kommentarer är ju inte så jättepositiva? https://www.facebook.com/manufrog Link to comment Share on other sites More sharing options...
peranders Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 Medelvärdet är nog ganska bra. Upptiden har varit jättebra under åren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slowflow Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 One är fortfarande sega, om man bortser från det, så funkar Prestashop helt okej där. Bottom line är, som med mycket annat, man får vad man betalar för. Jag har kört hos Oderland i många år och är väldigt nöjd. One är mer än enbart sega. Nyare versioner av Prestashop har kommit att bli för mycket för dom att hantera. Generering av tumnaglar och autoupgrade kan man glömma ... i vårt fall. One är för mig nu för tiden som att säga Fan och vi hade redan innan jag läst dina inlägg tänkt byta till Oderland.se bland annat för att de tillhandahåller cPanel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
peranders Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 När jag använde One.com hette det "fri trafik så länge som det inte stör andra kunder" vilket betydde fri trafik tills de tröttnade och stängde av. Ingen höjdare om man har affär. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slowflow Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 Jag läste under en annan rubrik om http://inleed.se Är det någon som har erfarenhet av dom?Står i valet och kvalet mellan Inleed och Oderland Tack på förhand Jascha snabela colorez.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
peranders Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 Jag tror endera fungerar för dig. Det skiljer lite i pris och mitt webbhotell Manufrog är billigast fast det beror på hur mycket trafik du har. Jag klarar mig gott på 10 GB/månad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bizzniz Posted July 23, 2014 Share Posted July 23, 2014 Hostinger stöder Prestashop Link to comment Share on other sites More sharing options...
peranders Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 Tänkte bara följa upp mina inlägg. manufrog.se levererar. Kanonnöjd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Målningar Posted April 30, 2017 Share Posted April 30, 2017 Unoeuro - cheap and works very well Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts