Jump to content

Bra billig webbhotell för prestashop


alpis

Recommended Posts

Nu har jag tröttnat på problem hos loopia med min prestashop.

Vill kunna installera det problemfritt utan krångel och kunna använda det utan några problem har blivit rekommenderad till oderland och Binero men dessa är alldeles för dyra då jag betalt loopia 900 SEK för 1 månad sedan, då visste jag inte alls problem med dom och prestashop :(

 

Min fråga är.. Vad ska man välja ? One.com ? Har dom fortfarande sega laddningstider ? Hur funkar presta hos dom annars ?

 

Citynetwork lockar också, 120 spänn första året, men läst en del att prestashop inte funkar problemfritt någon jag vill att det ska göra...

Link to comment
Share on other sites

Om din business inte klarar att bära en kostnad på 100:-/ månad för ett stabilt webbhotell och du tycker att det är ok att det är ok att det är segt, att e-post tar flera timmar att komma fram mm elände då ska man absolut välja det billigaste.

 

Fundera på följande;

* Om en potentiell kund inte slutför köpet för att jag valt ett mindre lyckat webbhotell och sparat 90:-/månad. Är det värt besparingen? beroende på vad du säljer så kanske 2-3 tappade kunder hade betalt mellanskillnaden.

 

* Vad tror ni skillnaden i kvaliteten blir på 12:- resp 100:-/ månad?

 

Jag har provat många olika webbhotell (Inte alla) och har fastnat för Space2u.com Inte haft ett enda problem på 6 år!

Link to comment
Share on other sites

[Hmm, vad konstigt det blev, provar igen.]

 

Om din business inte klarar att bära en kostnad på 100:-/ månad för ett stabilt webbhotell och du tycker att det är ok att det är ok att det är segt, att e-post tar flera timmar att komma fram mm elände då ska man absolut välja det billigaste.

 

Fundera på följande;

* Om en potentiell kund inte slutför köpet för att jag valt ett mindre lyckat webbhotell och sparat 90:-/månad. Är det värt besparingen? beroende på vad du säljer så kanske 2-3 tappade kunder hade betalt mellanskillnaden.

 

* Vad tror ni skillnaden i kvaliteten blir på 12:- resp 100:-/ månad?

 

Jag har provat många olika webbhotell (Inte alla) och har fastnat för Space2u.com Inte haft ett enda problem på 6 år!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag håller med föregående talare i ämnet. Har nu testat många av webbhotellen med Prestashop och prestandan man får varierar väldigt mycket över dagen hos vissa.

 

Som kund kommer jag snabbt att välja bort att handla i en butik som är för långsam!

 

Öppna ett provkonto hos Oderland och så kommer du på 14 dagar förstå varför det kostar mer med något som är bättre.

 

Ett annat alternativ är ju att hyra in sig på prestaworks i det billigaste alternativet, där får man också väldigt mycket för pengarna!

 

//Fredrik

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Det är svårt med webbhotell, det är ju en delad miljö där samtliga kunder på samma server delar på resurserna i webbservern. Oftast är ju de billiga webbhotellen bra på att lägga extremt många kunder på samma server vilket gör att prestandan sjunker, men har man otur så hamnar man ju på en server med extremt hög belastning även hos ett dyrt webbhotell vilket då påverkar även din butiks hastighet.

De flesta brukar väl dock kunna hjälpa dig att flytta din butik till en annan server om du upplever det som segt och påtalar detta för deras support. Men för att garantera att få bra fart brukar det bästa vara en dedikerad server, det passar ju dock inte alla då det är rätt dyrt, speciellt i uppstarten av en e-butiksverksamhet.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 10 months later...
  • 1 month later...

One är fortfarande sega, om man bortser från det, så funkar Prestashop helt okej där. Bottom line är, som med mycket annat, man får vad man betalar för. Jag har kört hos Oderland i många år och är väldigt nöjd.

One är mer än enbart sega.

Nyare versioner av Prestashop har kommit att bli för mycket för dom att hantera.

Generering av tumnaglar och autoupgrade kan man glömma ... i vårt fall.

One är för mig nu för tiden som att säga Fan och vi hade redan innan jag läst dina inlägg tänkt byta till Oderland.se bland annat för att de tillhandahåller cPanel!

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 2 years later...
  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...