Jump to content

Franstalige mailalert voor nederlandstalige bestelling. Vertaling BO is oké ...


Recommended Posts

Hallo,

 

voor mijn werk leer ik nog maar net werken met Prestashop dus ben er nog niet zo in thuis. Ik stuitte bij een testprocedure op een volgende fout:

 

Wanneer een klant via de nederlandstalige pagina een bestelling plaatst krijg ik, als administrator, hiervan een mailalert. Tot daar zit het dus goed.

 

Echter, krijg ik deze mail volledig in het Frans wat de veldnamen en de algemene gegevens betreft. De productnamen op zich zijn dan wel in het Nederlands (dus daaruit blijkt dat het effectief om een nederlandstalige bestelling gaat).

 

Ik ben hiervoor gaan kijken in de nederlandstalige vertalingen, maar daar staat het correct. Vreemd, ik weet dus niet aan wat het kan liggen?

 

Misschien handig om te weten: als medewerker kan ik gewoon aanpassingen doen, maar qua taalkeuze van de Back-office ben ik afhankelijk van de programmeur, die in Frankrijk zit. Op dit moment staat de Back-office in het Frans en kan ik geen andere taal selecteren.

 

Zou het kunnen liggen aan het feit dat mijn Back-office momenteel in het Frans staat? Zo ja, ga ik die mail dan altijd enkel in het Frans of het Nederlands (naargelang de taalkeuze voor de back-office) krijgen, ongeacht de taal waarin de bestelling geplaatst werd? Kan iemand me hier zo spoedig mogelijk op antwoorden?

 

Dank bij voorbaat

Els De Wek

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...