Jump to content

Prestashop van server veranderen.


Gibbel

Recommended Posts

Een vraagje voor ik er aan begin.

 

Even de situatie schetsen;

We hebben nu een werkende prestashop in een bepaalde server laat ons zeggen www.prestaxxx.com maar omdat de naam van onze firma is veranderd willen we de bestaande prestashop naar een andere server zetten bv www.prestaYYY.com

 

Graag willen we dit uitvoeren zonder dat we enig dataverlies hebben en op een manier dat we meteen zonder opnieuw te moeten configureren de webshop kunnen online zetten.

Maw. we zouden graag een copy overzetten naar een andere server en dan de eerdere versie laten verdwijnen.

 

Wat is de procedure voor dit, is het überhaupt mogelijk om dit zo uit te voeren zonder dat we iets moeten veranderen in de shop? Hoe zit het met de interne links in prestashop, wordt alles dan nog terug gevonden in prestashop?

 

Alvast dank bij voorbaat,,, Gibbel

Link to comment
Share on other sites

Dag Gibbel,

 

Hier is al een recente topic over gemaakt waar ik de stappen uitleg voor server/domein migratie:

http://www.prestashop.com/forums/topic/159870-hele-webshop-kopieren-naar-een-ander-domein/

 

Wat ik aanraad is om de stappen uit te voeren en alles goed te testen op de nieuwe domein. Neem hiervoor de tijd. En als alles goed werkt, dan kan je op een rustig moment de migratie stappen herhalen en de oude domein uitschakelen. Daarmee heb je dan geen verlies van data.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...