Jump to content

[LØST ]Mail ved ordre afsendt sendes på engelsk


Prestafan1234

Recommended Posts

Jeg har tidligere bøvlet med, at nye ordrer havde emnet New order i den mail, jeg modtog ved bestilling. Dette var en fejl i PrestaShop som jeg fik rettet med Kjelds hjælp. Nu har jeg lige opdaget, at de mails der afsendes, når jeg sætter status til afsendt kommer frem til kunden på engelsk. Jeg har selvfølgelig tjekket, at teksten shipped.html er oversat i mails/da. Jeg har en ide om, at det skyldes, at min shop oprindeligt var version 1.2.5 hvor da-mappen hed dk. Så der er et eller andet, den ikke kan finde ud af nu.

 

Det værste er, at jeg så har sendt utallige "afsendt-mails" i månedsvis uden at være opmærksom på, at de kommer frem til kunden på engelsk.

 

Nogen der har et forslag til, hvordan jeg løser det?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Jeg ved ikke med version 1.2.5, men i 1.4.7.0 går du i BO til Tools/Translations/og i ændre oversættelser vælger du e-mail skabelon, klikker på dansk flag og herinde ligger alle dine e-mails!

Du behøver nok ikke at oversætte alt.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke, du har læst mit indlæg :) Jeg kører version 1.4 som er opgraderet fra en version 1.3 (og tidl. endnu 1.2.5) Og mine mails _er_ oversat - shoppen sender blot en engelsk af sted. I øvrigt kan jeg heller ikke bruge den funktionalitet du skriver, når jeg gør det, overskriver den alle de tilpasninger jeg har lavet til mine mails.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige testet en bestilling, og der blev sendt en mail med emnet: "Order Confirmation"! Så ja, jeg har åbenbart samme problem - dog kun med denne mail, de andre står emnefeltet på dansk, som det er skrevet i BO->Orders->Statuses

 

Ordrebekræftelsen kan dog ikke ændres i 'Statuses' og redigering i mail-template i BO har heller ingen effekt... Det er da lidt irriterende egentlig!

Link to comment
Share on other sites

Nu kan jeg ikke længere genskabe problemet med den engelske tekst i Ordre afsendt mailen. Men jeg har fundet løsningen på emnet "Order confirmation"

 

I mails/da/lang.php find linien:

 

$_LANGMAIL[' \'Order confirmation\''] = 'Ordrebekræftelse';

 

og ret til:

 

$_LANGMAIL['Order confirmation'] = 'Ordrebekræftelse';

 

Det virker i min shop (version 1.4.4.0)

Link to comment
Share on other sites

Det virker desværre ikke i v.1.4.4.1 :( Når man godkender købet, går hjemmesiden i koks og der sendes ingen mail - men ordren går igennem!

 

i min mails/da/lang.php ser det lidt anderledes ud: $_LANGMAIL[' Mail::l(\'Order confirmation\''] = 'Ordrebekræftelse';

Link to comment
Share on other sites

Jeg går ud fra, at du ligesom jeg havde lavet en backup af din mails-mappe inden du opgraderede og så uploadede denne efterfølgende? Prøv at kigge i installationsfilerne til din version og check lang.php i denne - det var sådan jeg fik løst mit problem - da linien med order confirmation var defineret på en anden måde.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...