Jump to content

Hele webshop kopieren naar een ander domein


Recommended Posts

hoi

je zit nu boven je root ,, je

moet op public_html klikken of in domains op de juiste domeinnaam en dan public_domains ,, daar zitten de bestanden van prestashop of weer in een map , dit is afhankelijk van wat je gedaan hebt

 

klopt , sitemap.xml maak je later weer een nieuwe , htaccess wordt zelf aangemaakt als de shop toegankelijk is ,,,

 

in de database moet je de urls op je nieuwe hosting afstemmen ,

zit prestashop in de root of in de map ,,

zit het in de root dan pas je de urls aan : http.www.jedomeinnaam.nl en anders is het http://www.jedomeinaanm.nl/mapnaam/

Link to comment
Share on other sites

als ik op public.html klik, kom ik automatisch in orgiva.org

klik ik op domains en kies de juiste domeinnaam, orgivashopping.com, dan moet ik ,denk, public.html kiezen en na deze keuze zie ik alle folders en files van prestashop.

Ik zie niet de keuze "public_domains" na orgivashopping.com (zie www.orgiva.org/prestashop.html)

Link to comment
Share on other sites

hoi ,

je ziet ook geen public domains ,,,

als je op domains klikt dan zie je , je domeinen daar moet je op het juiste domein klikken ,,

 

maar als je op public domains klikt en je ziet daar de bestanden van prestashop

dan betekent het dat je de urls in je database verkeerd hebt staan ,

de database verwijst dan namelijk naar een map terwijl prestashop in de root zit ,,

 

volg stap voor stap de handleiding ,, dan moet het lukken

Link to comment
Share on other sites

In de foto´s kan je zien wat ik doe, de keuze die ik maak zijn grijs. Als ik bij de 1e foto op public.html klik (met het groene pijtje), dan kom ik automatisch in www.orgiva.org.

Ik begrijp ook niet helemaal de term "boven mijn root." Ik denk wel dat ik "het pad" in m´n database moet aanpassen en dan deze nieuwe database opnieuw moet uploaden, maar eerst het juiste pad dus......

Link to comment
Share on other sites

Ik kom er niet uit...... nieuwe database gemaakt, van http://www.orgivashopping.com/ naar http://www.orgivasho...com/public_html, data geupload, nog steeds niks, ook conf. aangepast.

ik word een beetje moedeloos.......

 

uh je database moet je niet op je hosting in public_html zetten maar in phpmyadmin

je maakt een nieuwe database aan ,,

upload daar je bewerkte database naar toe ,,

 

dan de backup van de bestanden van je shop uploaden naar je nieuwe domein , schrijfrechten goed zetten ,,

en je bent klaar ,,

 

lees aub stap voor stap en dan echt stap voor stap vanaf het maken van de backup van je hosting alsmede het maken van een backup van je database ,,,de handleiding ,, ik denk dat je zelf helemaal verkeerd zit ,,,

daarom lukt het je ook niet ,

ik heb de handleiding door een echte leek ( deze wist echt niets van databse of hosting af ,,was al blij dat hij een mail kon versturen ,)

laten volgen en deze had het binnen 30 minuten voor elkaar gekregen ,,

om een shop naar een ander domein te verhuizen ,,

 

tip goed lezen en stap voor stap uitvoeren ,,,

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

hoi Ruud ,,

gebruik eens filezilla om het te uploaden ,,

omdat je zei dat je je database in public_html had gezet dacht ik werkelijk hij heeft het op de hosting gezet :)

 

maar je moet in je database de url dan van http://www.orgivashopping.com/mapnaam

wijzigen in http://www.orgivashopping.com dus geen public_html erachter !

maar idd , ga ook het bed in ,,

Link to comment
Share on other sites

Hoi Coen, goeie avond!! Ik ga het weer proberen...... Iets is duidelijk niet goed, iets met die "root".

 

Dit is het pad in dreamweaver >>> /domains/orgivashopping.com/public_html

 

Met dit "pad" heb ik connectie. Laat ik bijv. domains weg, dan maakt ie geen connectie. Ook als ik public_html

weglaat en domains ook, dan maakt ie geen connectie.

 

Alle folders en files zitten in public_html van bovengenoemde "root", dat kan ik zien.

Ik zit "boven m´n root", schrijf jij. Dat begrijp ik nog steeds niet.....

Ik heb alles echt heel veel keer gelezen en van alles en nog wat geprobeerd, database vanavond opnieuw verandert en opnieuw ge-upload in PHPmyadmin.

Ik gebruik niet "programma FileZil" om up te loaden, dat doe ik via dreamweaver.

 

Zou je / wil je a.j.b. / s.v.p. 1x willen kijken als ik je de log-in gegevens geef via een prive e-mail. Voor jou moet het , denk ik, een fluitje van een cent zijn. Ik wil het heel graag ook zelf leren, maar nu ga ik al weken " in kringetjes rond", erg moedeloos work ik ervan, please have a look, Ruud.

Link to comment
Share on other sites

hoi ruud

dat je via /domains/orgivashopping.com/public_html werkt maakt niets uit

maar deze moet je niet zo in je database vermelden ,,

 

filezilla is heel eenvoudig om mee te werken ,,

geef via PM (personal message ) je email adres stuur ik je een mailtje

zet de backup van je database even op je server als zip ,, dat ik deze kan downloaden en kan bekijken wat je gewijzigd hebt en hoe

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Waarom vraag je niet aan je nieuwe host provider of hij de site 1 op 1 kan overzetten naar zijn servers.

Zelf ben ik onlangs overgestapt naar yellowhosting.be

Zij hebben mijn site gewoon 1 op 1 overgenomen op hun servers. Dit ging zonder enig probleem en was na 5 minuten overgezet.

Alles werkte als voordien (zelfs logins waren hetzelfde)

 

Bespaart je een hoop werk en voor je provider is het blijkbaar een koud kunstje.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik ondervind ook problemen met de verhuizing.

 

Ik heb alles overgezet van het enne naar het andere domein.

Daarna de dbase gedaan, via export wel gezipt wegens grote.

hierna een nieuwe dbase gemaakt op het nieuwe domein, andere naam en password.

de dbase via import weer terug gezet.

getracht in de BO in te loggen.

Hier krijg ik de fout melding http-fout-500

als ik tracht in de FO te gaan kom ik terug op de oude site.

toch heb ik alles goed gedaan.

wie kan mij nog helpen???

de shop moet op meerdere domeins gaan draaien met een andere naam maar zelfde producten.

Ik gebruik ps 1.5.4

 

Please wie weet een oplossing?????

Edited by AlexMooren (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik ondervind ook problemen met de verhuizing.

 

Ik heb alles overgezet van het enne naar het andere domein.

Daarna de dbase gedaan, via export wel gezipt wegens grote.

hierna een nieuwe dbase gemaakt op het nieuwe domein, andere naam en password.

de dbase via import weer terug gezet.

getracht in de BO in te loggen.

Hier krijg ik de fout melding http-fout-500

als ik tracht in de FO te gaan kom ik terug op de oude site.

toch heb ik alles goed gedaan.

wie kan mij nog helpen???

de shop moet op meerdere domeins gaan draaien met een andere naam maar zelfde producten.

Ik gebruik ps 1.5.4

 

Please wie weet een oplossing?????

Heb je na de import van de db op het nieuwe domein wel de domein url's aangepast in de ps_shops en ps_configuration tabellen?
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hallo PS'rs. Graag jullie hulp bij het onderstaande.

 

Ik heb een PS live (versie 1.5.4.1) en die wil ik nu graag lokaal gaan installeren om toekomstige aanpassingen en updates eerst te kunnen testen. Lokaal maak ik gebruik van een WAMP-server. Die draait op poortnummer 85 en dat gaat goed.

Ik heb via ftp alle bestanden lokaal geplaatst in een map. De dBase gedownload vanuit de BO van PS en via phpMyadmin vanaf de hosting. Ik heb geen idee of dat verschil maakt.

Lokaal heb ik een nieuwe dBase aangemaakt. Daarin moet ik de gedownloade dBase importeren. Dat is dus bekend.

Alvorens ik ga importeren moeten er in de dBase aanpassingen worden gedaan. De verwijzing naar mijn webadres www.xxxxxx.nl moet worden gewijzigd. Verder zal ik de settings.incphp moeten aanpassen.

Nu mijn vragen:

  1. Hoe wijzig ik www.xxxxxx.nl naar een lokaaladres? Moet dat worden: localhost:85/mapnaam/ waarbij de mapnaam de directory is waar ik de via ftp gedownloade files heb geplaatst?
  2. Moet ik op dezelfde wijze de settings.inc.php aanpassen?
    Lokaal gebruik ik geen wachtwoord voor mysql en de inlognaam is root.
  3. In de backoffice van PS staat ook het webadres. Dus ook daar eenzelfde aanpassing doen?

Ik hoop dat jullie me wat op weg kunnen helpen.

 

groeten,

Ryan

Edited by rockftp (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ook ik ben mij aan het voorbereiden om mijn shop echt "live" te zetten dus te koppelen de echte domein naam. Er zit nu een oude oscommerce webshop aan en die moet ik volgens mij eerst op een of andere wijze loskoppelen? Ik dacht dit te doen door gewoon de map waar deze instaan uit de root te halen en in een andere map te zetten.

 

ik heb mij Ps shop op dezelfde server ruimte staan alleen in een andere map, ik heb gelezen dat ik deze PS map nu eerst moet downloaden naar mijn eigen pc en daarna weer te uploaden in de root op de server. Daarna moet ik dus bestanden aanpassen in de database.

Als ik het goed begrijp dan moet ik settings in de "config.inc" bestand aanpassen. Ik verschillende stukken gelezen maar lees telkens iets anders. Ook lees ik dat ik in bestanden rechten moet goed zetten...

 

Kortom ik heb er geen vertrouwen in dat ik het zelf kan en ben dus op zoek naar hulp...Wat is nu de weg die ik kan bewandelen, ik heb al contact gezocht met mijn hosting bedrijf maar die kan mij niet helpen.

Link to comment
Share on other sites

Helicanopy

als je oscommerce in een map zet moet je ook in deze eea veranderen als je hem wilt bewaren

 

maar over je prestashop ,

klopt je moet de mapnaam uit de config halen

ook moet je in de database de urls bv mijndomein/map-pretashop wijzigen in het domein

hoe eea moet kan je hier vinden :

http://www.prestashopmaken.nl/handleidingen/prestashop-naar-een-ander-domein-verhuizen/

succes coen

Link to comment
Share on other sites

Coen, dat heb ik al 2 keer gelezen  en heb de bewuste bestanden opgezocht en bekeken maar zag volgens mij toch weer verschillen. Mede door deze verschillen ben ik bang dat het verkeerd gaat, op zich moet het geen probleem zijn maar ik weet gewoon niet wat ik aan het doen ben.....Dus als het fout gaat dan vraag ik mij af of het mij ook lukt om het binnen enkele uren op te lossen 

Link to comment
Share on other sites

stap 1 heb je juist nodig !

en moet je altijd doen VOOR je iets gaat wijzigen

als er dan iets mis gaat kan je altijd je backup terug zetten

en je hebt die back up nodig om juist de dingen erin te veranderen

je moet zowel in de config als in de database veranderingen aanbrengen

 

dus maak een backup

kopieer deze naar je computer en verander hier de dingen in

upload alles weer naar je server ,, als t mis gaat dan heb je d ebackup om alles binnen 2 minuten terug te zetten als t mis gaat

en je hebt nog altijd de originele map op je server staan

Link to comment
Share on other sites

ja als je een backup maakt via de direct admin heb je een hele goede backup

deze kan je met een ftp dan naar je pc downloaden , de backup zelf laat je ook op je hosting staan

als t mis gaat dan kan je via de directadmin  de backup in 1 minuut terug zetten 

 

dit moe tje altijd doen voor je ook maar iets veranderd ,, dan kan je altijd nog terug

Link to comment
Share on other sites

Vandaag maar weer een poging doen om de boel live te krijgen.

  • Backup van alle files via direct admin gedaan
  • Deze backup overgezet naar pc
  • bestanden van de ps map had ik gisteren al lokaal neergezet

Maar nu, de oude oscommerce shop staat nog live, ik ga ervan uit dat als ik de map waar deze oude shop instaat gewoon kan verplaatsen en later wijzigingen kan doen om toch nog toegang te krijgen (=aanname)

Maar de ps map staat in dezelfde root als de oude nl onder "domains"? dus vraag ik mij af of ik deze map ps wel moet verplaatsen?

Kan ik nu niet gewoon de bestanden aanpassen hier in: (hieronder mijn instellingen)

<?php
define('_DB_SERVER_', 'localhost');
define('_DB_NAME_', '****ps1');
define('_DB_USER_', '****_ps1');
define('_DB_PASSWD_', ***********);
define('_DB_PREFIX_', 'ps_');
define('_MYSQL_ENGINE_', 'InnoDB');
define('_PS_CACHING_SYSTEM_', 'CacheMemcache');
define('_PS_CACHE_ENABLED_', '0');
define('_MEDIA_SERVER_1_', '');
define('_MEDIA_SERVER_2_', '');
define('_MEDIA_SERVER_3_', '');
define('_PS_DIRECTORY_', '/ps/');
define('_COOKIE_KEY_', 'c57lCXR2kp7xh1a1Or36qj8aXg0JcMHp7TAYi7CQwb8ckgfVKWKVp');
define('_COOKIE_IV_', 'P3XGnol');
define('_PS_CREATION_DATE_', '2013-10-24');
define('_PS_VERSION_', '1.5.6.0');
 

 

 

 

k heb er een screen shot van de root maar weet niet hoe ik hier bijlages kan tonen.

Link to comment
Share on other sites

Is dat het ww dat al ingevult staat? want ik zou niet weten hoe ik anders aan dat ww moet komen?

 

Verder is het toch al een drama, gisteren avond bestanden verplaatst en wat instellingen aangepast maar helaas, niets werkt meer. Kan niet inloggen en de shop is niet meer bereikbaar.

 

Vanavond maar weer een poging doen maar ik ben er eigenlijk een beetje klaar mee met dat " verhuizen" . Als het niet lukt dan bouw ik maar een nieuwe shop op de plek waar hij moet komen.

Link to comment
Share on other sites

@ helicanopy.

Ik heb al veel ps shops omgezet.

het valt echt allemaal wel mee.

Als je wilt kan ik je wel helpen.

je moet mij dan even een pm sturen.

Dan nemen we verder contact op, en help ik je stap voor stap er door.

als je het eenmaal weet stelt het echt niets meer voor.

 

Alex

Link to comment
Share on other sites

Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Wij zijn opzoek naar een partij in het liefst NL die ons betaald (beperkt budget) kan helpen met installeren en upgraden van huidige presta webshop. Ook zijn wij op zoek naar een nieuwe hosting partij . Met huidige partij niet gelukkig, te langzaam/ helderhosting btw.

 

Liefst gaan wij over naar een responsive theme en de laatste stabiele versie van prstashop 1.5.x

 

Wie-o- wie helpt ons of heeft een tip voor een partij die dit kan in NL.

 

mvg Robert http://webshop.tasteandtintle.nl/nl/

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

hostedeal.eu   goede hoster met perfecte service

 

Ben ook overgestapt en niks anders dan complimenten voor support en snelheid

ik ben ook naar volle tevredenheid bij hostdeal.eu ze hebben kennis van prestashop en ze maken ook regelmatig een goede backup van je site die ik al eens hard nodig gehad heb na een mislukte upgrade. als je mailt heb je binnen een kwartier antwoord.

ze hebben mijn site ook over gezet binnen een half uur was het gebeurt, dit alles onder service van hostdeal

de server is ook snel.

prima prijs kwaliteit verhouding.

Link to comment
Share on other sites

Helaas duren mooie liedjes niet lang..

hostdeal.eu zit in moeilijkheden, ik ben er tot nu toe steeds heel tevreden mee geweest.

Maar vanaf gisteren hebben ze alle servers van hostdeal.eu offline gezet, omwille van betalingsproblemen, onstaan door fraudeleuze creditcard operaties...wat ik ervan gelezen heb..

Tot hiertoe de verkregen info:

 

Down for Maintenance (Err 3)
Geachte klanten, Hostdeal is slachtoffer geworden van een massa aan oplichterspraktijken. Voor meer dan £1.500.000 aan gefraudeerde creditcardtransacties werden na de registratie van diens domeinnamen teruggeropen. Hierdoor heeft de Chamber of Commerce beslist om de site van Hostdeal tijdelijk op te schorten. Samen met AXC hebben we beslist dat iedere, bij Hostdeal gehoste domeinnaam, kan worden overgenomen via een andere registrar (volledig kosteloos). U kunt bij bijv Versio een account aanmaken en een pushverzoek sturen. Na enkele minuten wordt deze dan overgezet. Betalingen via iDEAL, Paypal,... kunnen gestorneerd worden.
 
Je kan wel nog twitteren met enkele medewerkers van hostdeal:
Link to comment
Share on other sites

balen,  staan bijna 30 domeinen te hosten bij hun

 

Je kunt nu dus ook niet bij je autorisatie-code komen om een domeinnaam te verhuizen,  wat zou de oplossing kunnen zijn  daarvoor ?

aankomende maandag wordt de server tijdelijk opengesteld ,

denk met het verhuizen van de domeinen moet normaal kunnen nu eea bekent is 

zal je even via PM benaderen

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

BERICHT IS VERWIJDERD 

Zie : Forumregels

Alex het is een Topic uit 2014  ;)

Daarbij ging het niet zozeer om het verhuizen , maar dat de mensen van betreffende hosting partij niet goed bij hun data konden ivm blokkering van de servers

 

het ging om hostdeal

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Alex het is een Topic uit 2014  ;)

Daarbij ging het niet zozeer om het verhuizen , maar dat de mensen van betreffende hosting partij niet goed bij hun data konden ivm blokkering van de servers

 

het ging om hostdeal

Maar het blijkt maar weer dat veel Prestashop gebruikers problemen hebben met het verhuizen

Blijkt ook wel uit de dagelijkse verhuizingen die ik voor mijn rekening neem!!!

mijn teller staat al op meer dan 100 dit jaar.

Is dus wel zo makkelijk om gebruikers er op te wijzen.

 

Daarnaast als het een topic is uit 2014 waarom sticky maken?

Omdat er dus nog genoeg gebruikers zijn die het niet lukt!!

 

en met de juiste software, kan ik een backup maken van de gehele site zonder ftp en of sql toegang.

dit werkt dus weer super snel, en ook bij een blokkering heel goed

Link to comment
Share on other sites

Maar het blijkt maar weer dat veel Prestashop gebruikers problemen hebben met het verhuizen

Blijkt ook wel uit de dagelijkse verhuizingen die ik voor mijn rekening neem!!!

mijn teller staat al op meer dan 100 dit jaar.

Is dus wel zo makkelijk om gebruikers er op te wijzen.

 

Daarnaast als het een topic is uit 2014 waarom sticky maken?

Omdat er dus nog genoeg gebruikers zijn die het niet lukt!!

 

en met de juiste software, kan ik een backup maken van de gehele site zonder ftp en of sql toegang.

dit werkt dus weer super snel, en ook bij een blokkering heel goed

Het bericht is niet sticky , berichten krijgen een bepaalde waarde indien er een bepaald aantal x  reacties op komen 

zoals je ziet bestaat deze post uit 8 pagina's , dit is de reden dat het forum er dan automatisch een ""hot topic"" van maakt

maar als je alles goed had gelezen had je gezien dat alles gaat om hostdeal die failliet is gegaan en dat mensen niet bij hun bestanden konden komen 

de servers waren dus OFFLINE ,,en daarom eea niet konden verhuizen 

 

Zie de laatste  reactie boven jou (post 151) die is van : 07-05-2014 !!

als mensen hun shop willen verhuizen en hebben problemen kunnen ze op het forum terecht met hun vragen

tevens vinden ze hier genoeg info hoe het gedaan moet worden 

anders zou het forum ook overbodig zijn ,, niet ?  ;)

 

tevens : het doel van dit forum is voor en door prestashopers en is om forum gebruikers Gratis te helpen 

een ander verhaal is als ze je hulp buiten het forum om vragen en jezelf door personen wordt benaderd om hun tegen een vergoeding te helpen

(Mensen zelf benaderen en betaalde diensten aanbieden is hier verboden ! )

 

 

Hoe de shop verhuist gaat worden is niet echt relevant , dat jij er software voor hebt is voor jou mooi meegenomen ,

er is diverse software verkrijgbaar om shops te verhuizen ,, 

 

maar je moet uitgaan van de standaard personen die het niet hebben en alles via de DB en ftp of alles via directadmin moeten doen 

als mensen het dan alsnog uit willen besteden google is your best friend .....

of ze kunnen een oproep plaatsen in Job Offers  om betreffende personen te vinden die het voor ze willen doen ,,

Dat de teller bij jou op 100 staat kan goed zijn , komt bijna over als een invasie van hosting verhuizers  :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Beste allemaal,

 

Ik heb op de www.doessafety.nl/webshop een mooie webshop. Hier al veel ruzie mee gehad om hem goed te krijgen maar de engelse taal blijft erin hangen. Nu heb ik een andere url en website gemaakt www.doessafetyshop.nl en daar de nieuwe prestashop op geinstalleerd. Nu wil ik dus mijn categorien en producten 1 op 1 over zetten maar de oude site wil ik niet.

 

Ik kan het even zo snel niet vinden wie kan en wil mij daar in helpen.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het probleem gehad dat nog in het dashboard en in de afhandeling van klanten nog steeds delen in het engels zijn.

 

Ik heb ook het euro teken geprobeerd om voor het bedrag te krijgen ook dit lukt niet.

 

Ik vind het vervelend. De nieuwe site www.doessafetyshop.nl is volledig nederlands en werkt zoals ik het wil. Nu moet ik alleen mijn producten en categorieen er in terug hebben dan kan ik heb officieel lanceren.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Zonet de bestanden en de database verhuisd van de ene VPS naar de nieuwe VPS.
Vervolgens de domeinnaam verhuisd. Ging lekker vlot alleen nu krijg ik de volgende melding als ik mn shop wil openen:

Welcome to mijndomeinnaamstaathier.nl
To change this page, upload a new index.html to your private_html folder

Tuurlijk staan al mijn bestanden wel in de folder, alleen zie ik dat ze rechten 1005 hebben????
Ik kan dit met Winscp niet aanpassen naar 504.

Iemand nog een tip?

 

Probleem opgelost.
In directadmin moest ik een vinkje zetten bij use a sumbol link for private_html to public_html.

 

Site doet het nu.
 

Edited by nayonowe (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...