Jump to content

Lägga till fler annonseringsblocks?


alpis

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har en annonseringsblock på min sida, dock skulle jag vilja ha flera.. vill jämna ut sidan med bilder, ser inte bra ut med bara 1 annonseringsblock...

 

går det att skaffa fler med nåt sätt ? hittar ingen funktion för det.

Link to comment
Share on other sites

Använder du standartblock eller något temaspecifikt annonsblock? Om du använder standard så vilket använder du (vad heter modulen)?

Tyvärr svårt att komma ifrån en nedrans massa engelska när man ska bygga hemsidor av alla slag, men vilken version av PS har du?

Link to comment
Share on other sites

Sådärja, tog en weekend med frugan så har inte haft dator över helgen men nu skall vi se.

Gjorde en modul, en omskriven std-modul helt enkelt från PS 1.4.7 modul "blockadvertising"

Ladda hem och installera så får du upp en extra annonsmodul (översättningen kan vara lite felaktig men det går ju att ändra själv efter installation).

Säg till hur många du behöver så kan jag ordna fler, men testa först så att denna fungerar som den skall.

Om länken blir samma på båda annonserna trots att du valt olika så gå in i BO > Preferences > Performance > Välj "Ja" på Force sammanställa" > Klicka "Spara" > Gå till webbshoppen och uppdatera sidan > gå tillbaka till BO > Preferences > Performance > Välj "Nej" på Force sammanställa" > Klicka på "Spara" > Nu bör det fungera.

 

Filen finns här: www.maxa.se/bilder/blockadvertising02.zip

 

Med vänlig hälsning

Max

Link to comment
Share on other sites

Gött att det fungerade.

 

För att ändra höjden på bilden så öppnar du filen blockadvertising02.tpl (i wordpad).

Du ser

height="163"

nära botten, ändra siffran till önskad höjd mätt i antal pixlar. Spara och ladda över till psroot/modules/blockadvertising02/

Glöm inte att forcera smarty att ladda om som tidigare.

Vill du att det skall stå rätt siffror i BO också så kan du ändra det i språkdelen.

 

mvh

/Max

Link to comment
Share on other sites

Så att man klickar på bilden i annonsen och då får upp en sida/bild i ett lightboxfönster eller vill du ha en popup när någon går in på en sida?

 

Hej jag vill att popup kommer upp automatiskt, på samtliga sidor. Tanken är att lägga in lite adsense kod där

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...