Jump to content

Problem med PDF


trendbutiker.se

Recommended Posts

Hej. Har lite problem med pdf filen som skapas vid beställningar. Det visas ingen moms utan priserna är ink.moms fast det finns rader i pdf:en som innehåller pris exkl.moms..

 

Exempel: produkter exkl.moms 448kr

produkter inkl.moms 448kr

frakt 141kr

 

totalt exkl.moms 589kr

totalt inkl.moms 589kr

 

Hoppas ni förstår vad jag menar. Tänkte ladda upp en bild men det verkar inte fungera med min dator....

 

Någon som har en lösning på detta?.. Prestashop version: 1.4.4.1

 

//Daniel

post-162202-0-73427400-1331479590_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej Patrik och tack för länken. Har testat att skriva över den gamla PFF.php filen.. Det är konstigt eftersom det visas som det ska under vissa ordrar men inte andra??... Sedan så har bokstaven Å bytts ut till ett ? I pdf texterna??.. Jag blir inte klok på detta.. Har gått in under produkter och sett till så allting stämmer samt att jag har kollat upp momsinställningarna i butiken...Några fler förslag?

 

//Daniel

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Förutsatt att du har momsen rätt inställd på produkter och i inställningar, så skulle jag testa att dra hem senaste versionen från http://svn.prestasho.../trunk/classes/ och ersätta din classes/PDF.php med den nyare. Ta en kopia på den nuvarande först bara.

Du kan inte använda SVN version av PDF.php vid dessa dagar eftersom det fanns flera förändringar i PrestaShop kärna som har påverkat PDF skapa så weel som pris beräknande.

 

You can't use SVN version of PDF.php at these days because there were several changes in PrestaShop core which have affected PDF creating as weel as price calculating.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...