Jump to content

Module Blockviewed (Bekeken produkten) werkt niet meer


Recommended Posts

Ik ben voor de 8e maal opnieuw begonnen in Prestashop. Nu versie 1.4.7. Na invoeren van de NL-taal, de carriers geregeld voor verzendkosten TNT (na 76 mogelijkheden ingevoerd, verder niet meer mogelijk), enfin, ik kon beginnen met het invoeren van advertenties. Via mijn IP adres kan ik naar mijn FO. Op de FO had ik ook een blok Bekeken produkten. Ingesteld op 2.

De winkel staat al die tijd (lees: enkele dagen) in stand onderhoud, dus onderhoudsmelding voor bezoekers, Nu blijkt de module Bekeken produkten ineens niet meer dan 1 bekeken produkt te presenteren. Het verandert ook verder niet, dus als een tweede artikel wordt bekeken, dan komt er geen tweede bij, de eerste blijft staan. Al bekijk ik vier artikelen, het allereerst bekeken artikel blijft vastgenageld.

Heb nu /config/config.inc.php 'display errors op 'on' gezet en 'PS_DEBUG_SQL' op 'true'

Krijg echter nergens een foutmelding te zien.

 

Het feit dat ik voor de achtste keer opnieuw begin heeft veel te maken met FO waar na enige tijd blocks verdwenen, tot zelfs een keer dat alleen de linker blocks nog te zien waren. Ook kwam het voor dat het menu waarmee je images upload niet meer wilde werken. Dat bleek overigens opgelost door over te stappen van Firefox naar Chrome.

 

Ik zit te snakken naar oplossingen om mijn enthousiasme terug te krijgen.

Willem Leo van Pelt

Link to comment
Share on other sites

Hallo Frens,

Nadenken over een andere webhosting? Ik ben al jaren bij degeen waar ik nu een account heb. Als ik ergens anders een forum doorneem, dan zijn er positieve en negatieve posts. Geen enkel verschil dus. Elke host heeft zo z'n voor- en nadelen. Toch?

 

Wat deed je precies waardoor je de melding Link to database cannot be established kreeg?

 

Willem.

Link to comment
Share on other sites

Ja, die link is oud. Als gevolg van de zoveelste mislukking. Ik had al zo'n plus minus 315 advertenties geplaatst, keek eens in de PO en constateerde dat het daar een puinhoop was geworden. En dat terwijl ik zelfs een klant uit Duitsland aan een boek heb kunnen helpen, toen het nog werkte. Maar als een bezoeker inlogt en een paar blokjes aan de linkerzijde ziet, en verder niks, dan ga je eerst proberen de modulen opnieuw te plaatsen, alle mogelijkheden uitgeprobeerd, en geen resultaat bereikt, dan is het einde van dat pakket. Het lijkt er nu op dat het niet werkende blok Bekeken produkten (blockviewed) een voorbode is van de volgende ellende.

Ik heb tegenstrijdige gedachten. Enerzijds: wat een kl...zooi. Aan de andere kant: Prestashop leeft van de verkoop van modules en thema's, en die heeft er geen belang bij een gratis programma beschikbaar te stellen aan newbies, die vervolgens met dit soort problemen te maken krijgen, en afzien van het gebruik van Prestashop.

 

Je zult nu naar www.willemleovanpelt.eu/prestashop147 kunnen, al zou ik moeten weten wanneer, want de winkel staat constant op gesloten, wegens onderhoud dus, d.w.z. ik ben pas bezig weer advertenties in te voeren.

Als je eens daar wilt kijken, meldt me dan tevoren even via [email protected] dan zet ik de shop open.

 

Willem.

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat je Prestashop heel goed kunt runnen zonder maar een cent uit te geven,

en PS heeft er geen belang bij als gebruikers er alleen maar problemen mee hebben

 

Jij hebt gewoon specifieke problemen ....

 

ook ben ik van mening dat een andere webhosting , met een automatische installer/backup ed , voor jou veel beter is

 

voor 30,- per jaar heb je dan een domeinnaam en server gebruik

 

 

 

overigens zie ik nou dat je webprovider ook zo een installer heeft

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Mijn host bood op enig moment Prestashop 1.4.5.1 met auto-installer aan. Eerder probeerde ik de versies 1.3.5 en 1.4.4.1.

De installatie ging steeds goed, geen enkel probleem ook met het configureren van alles wat ik nodig had om goed te functioneren.

Maar na enige tijd traden dan problemen op. Forumlid Maconi heeft me toen fantastisch geholpen. Al loste het de problemen niet op, ik leerde er erg veel van.

Toen ik er genoeg van had, kon ik het toch niet laten, en vogelde uit hoe Prestashop 1.4.7 te installeren op mijn account bij mijn host. Dat verliep ook prima. Maar steeds, na enige tijd, weer problemen. Ik ontdekte bijvoorbeeld dat het Firefox was waardoor ik opeens geen images meer van mijn computer kon ophalen en uploaden vanuit het daarvoor bestemde menu (Ajax image uploader?). Ik stapte dus over naar Chrome, en daar werkte dat wel.

Intussen probeer ik dus almaar opnieuw te beginnen. Het prestashop document is niet veel meer dan een handleiding voor het installeren. Verder is men aangewezen op de forums. Dus nu maar hopen dat daar iemand zelfde problemen heeft gehad en een definitieve oplossing kent.

Een oplossing in de zin van een voorstel over te stappen naar een andere host geeft me geen enkele zekerheid dat het daar zonder problemen zal verlopen. Integendeel, ik heb heel wat klagenden ook elders gezien.

Ik begrijp het wel: als men bij een bepaalde host zit en tot dan vrijwel probleemloos kon werken, dan zweert men al gauw bij eigen host of wijst men de van mij af. Die neiging heb ik zelf ook. Het is net als met computers, velen zweren bij de peperdure Apple producten. Maar als je er naar vraagt heeft men geen idee of te laat, dat het systeem van Apple zo gesloten is als een gevangeniscel. Het format is gewoon totaal anders dan wat Windows gebruikt, of Ubuntu.

Niettemin, ben ik blij met je poging mij te helpen.

 

Willem.

Link to comment
Share on other sites

Kijk als je overstapt en heb dan nog steeds bepaalde problemen , dan ligt het aan jezelf..

 

Je kan natuurlijk ook heel eigenwijs blijven zitten waar je zit, en over van alles gaan filosoferen en vergelijkingen maken, maar wat schiet je daar mee op?

 

je bent nu xx installaties verder , en het resultaat is nog steeds NUL

 

Ik kan je ook niet garanderen dat het bij een ander beter gaat , maar wat ik wel weet uit jarenlange ervaring is dat de verschillen soms groot zijn !

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...