Jump to content

[Solved] Toon de prijzen incl. btw en de btw later in faktuur


Recommended Posts

hallo,

Mooi pakket ps!

 

Ik heb nu eindelijk alle produkten ingevoerd met de incl btw prijs.

Nu wil ik dat de btw hiervan pas getoond word in de cart en uiteraard de faktuur, maar daar staat niets!

 

Ik heb nu bij Backoffice > payment > tax > (onderin) btw opties > btw uitgeschakeld

En daarboven wel een 19% btw aangemaakt die actief is.

 

Wat doe ik verkeerd?

Is hier ergens eeen duidelijk richtlijn voor?

 

Dank allen!

Link to comment
Share on other sites

Hoi ,

 

je kan de BTW incl of excl aangeven dit regel je in je BO

 

waarom heb jij de BTW uitgeschakeld, hierdoor is er ook niks te zien in je cart

 

 

edit

 

Dacht dat je de product prijzen excl. kunt weergeven, en de BTW dan in de cart wel erbij zou staan,

maar ben nu aan het twijfelen , of vind de juiste optie niet (meer)

Link to comment
Share on other sites

Wacht even of iemand anders antwoordt , want het uitschakelen had je zelf al gevonden;

@Ik heb nu bij Backoffice > payment > tax > (onderin) btw opties > btw uitgeschakeld

Ik dacht dat er nog een andere optie was, en anders de code zien aan te passen

Link to comment
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp wil je de prijzen bij je producten zonder btw tonen, en pas in de winkelwagen en factuur met btw?

 

Dit kan volgens mij niet standaard in Prestahop. Maar is het ook niet verwarrend voor je bezoekers dat ze eerst prijzen zonder btw zien en pas bij het afrekenen met btw?

 

Het is volgens mij wel mogelijk wat je wilt met een kleine ingreep in de code. Dus als je dit echt wilt, dan kan ik daar even naar kijken.

Laat me dan wel weten welke Prestashop versie je gebruikt.

Link to comment
Share on other sites

Ik bedoelde deze optie bij klanten/groep

Prijsweergave methode:

 

maar lost je probleem gedeeltelijk op

 

edit

 

Btw wordt (appart) weergegeven in winkel-mand overzicht en factuur ..niet in email en cart

Link to comment
Share on other sites

Ik bedoelde deze optie bij klanten/groep

Prijsweergave methode:

 

maar lost je probleem gedeeltelijk op

 

edit

 

Btw wordt (appart) weergegeven in winkel-mand overzicht en factuur ..niet in email en cart

 

Dus ook niet in de e-mail?

Dan moet er toch een aanpassing gemaakt worden in product.tpl en product-list.tpl en waarschijnlijk ook nog in andere tpl files. Dat wordt toch best wel veel werk om uit te zoeken...

Link to comment
Share on other sites

Dat wordt toch best wel veel werk om uit te zoeken...

 

Kan zijn......... :)

 

overigens is de email nu "niet compleet".........afgaand op wensen hypnosecentrum

 

maar daarvoor is wel een gespecificeerde factuur bijgevoegd .

 

en verder wordt in de cart geen BTW weergegeven

 

 

(in email krijg ik gewoon de prijs incl.,, geen specificatie ,,wel in factuur en winkelwagen-overzicht)

Link to comment
Share on other sites

Ah, ok.

Dus wel gewoon de prijs met btw in de e-mail maar niet gespecificeerd. Dit is dus zoals het standaard is in Prestashop en daar valt mee te leven, aangezien in de factuur wel de btw vermeld staat.

 

Dus voor de topic starter:

- Zet (zoals Frens al aangaf) bij 'Klanten-->Groepen' bij de standaard groep de optie Price display method: op Tax excluded

- Zorg dat bij 'Payment-->Taxes' de opties Enable tax en Display tax in cart op Ja staan.

- Ga dan naar onderstaande link waarin de code aanpassing staat vermeld voor het tonen van de prijs met btw in de winkelwagenblok:

http://www.prestashop.com/forums/topic/111929-display-tax-line-in-block-cart-with-tax-excluded/

 

Misschien niet perfect maar dit is het beste wat je kan doen volgens mij.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hartstikke bedankt zover....maar misschien leg ik het niet goed uit.

 

ik wil eigenlijk gewoon overal de prijzen tonen zoals ik ze ook heb ingevoerd: inclusief de btw.

Maar bij het uitchecken (in het block hoeft het nog niet eens:) wil ik een btw specificatie laten zien,

zodat men kan zien wat de prijs excl. is en wat de btw zelf is.

Dit moet dus getoond worden bij het uitchecken en in de pdf en email(s).

alvast dank groep!

Link to comment
Share on other sites

Wat PC Avenue heeft is dacht ik gewoon de standaard, je moet ze wel incl. en excl invoeren , deze berekening gaat eigenlijk vanzelf .

 

geef de netto prijs in , kies de btw en de bruto prijs wordt auto. berekend

Link to comment
Share on other sites

Mooi dat je het zelf hebt weten op te lossen :)

 

Maar normaal is een database query niet nodig. Als je in je BO wat tax betreft alles standaard houdt en bij je producten de prijzen inc. btw opgeeft dan zou het goed moeten gaan. Zo heb ik het in elk geval ook gedaan.

 

Zou je [solved] in je topic titel willen zetten? Dit doe je door je eerste post te editten (gebruik hierbij de Full editor) en dan de titel aan te passen. Alvast bedankt.

 

EDIT:

Nog geen actie ondernomen door topicstarter dus heb ik zelf maar de titel aangepast. Graag de volgende keer wel even zelf de topictitel aanpassen, dat houdt het forum overzichtelijk.

Edited by AKJV (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...