Jump to content

SEO webmastertools /en/ en /nl/ (engelse linken)


Smiles

Recommended Posts

Ik heb mijn website online staan maar de SEO gaat helemaal fout.

De website is imkershop.nl en als ik op imker shop zoek kom ik niet eens in de eerste 15 pagina's voor.

 

Ik ben gewend om met Drupal te werken wat op SEO gebied echt erg goed werkt. Nu zie ik in mijn gwebmastertools dat alle /en/ en /nl/ linken niet werken logisch wat dit heb ik uit gezet na een paar dagen. Hoe ga ik dit netjes oplossen 301 verwijzingen een voor een 60 stuks in de htacces?

 

Wat ik nog meer aan SEO heb gedaan:

Alle metas ingevuld.

een default url (htacces)

robot.txt en sitemap geupdate.

 

van http://www.presto-ch...estashopseotips

wil ik de prevent metatag duplication nog doen.

 

Om eerlijk te zijn wordt ik een beetje moedeloos van de situatie omdat ik zo slecht vindbaar ben. Als iemand nog meer specifieke tips heeft hoor ik het graag!

Link to comment
Share on other sites

Mijn ervaring is dat de SEO functies in Prestashop erg uitgebreid en goed doordacht zijn.

Maar alles staat of valt met hoe je zelf met SEO omgaat. Als je gevonden wilt worden op 'imker shop' dan moet dat natuurlijk wel in je metadata of URLs hebben staan.

 

Wat ik zo snel kan zien is dit de metatitel van je webshop: Welkom bij de Imkershop de groene webwinkel voor imkers - Imkershop.

Dus imkershop aanelkaar vast en niet los! Verder heb je nog wel 'imker' en 'shop' als losse keywords opgegeven maar geen combinatie daarvan (met een spatie ertussen). Dus het verbaast me niet dat je niet wordt gevonden met 'imker shop' als zoekterm in Google. Er zijn namelijk genoeg andere shops/websites die dit wel als keyword hebben opgegeven.

 

Maar als ik zoek op 'imkershop' dan sta jij bovenaan de zoekresultaten.

 

Als je je URLs aangepast hebt (/nl en /en weggehaald) dan kan je het beste de nieuwe sitemap (die je dus al aangemaakt hebt) submitten via je webmastertools. Dit zorgt ervoor dat Google het snelst je veranderingen overneemt.

Edited by AKJV (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...