Jump to content

Val av carrier


Recommended Posts

Hej,

helt ny på prestashop och webbshoppar, så kanske dum fråga, men jag får inte riktigt grepp om det där med val av "carriers". Jag hade tänkt köra DHL för lite större paket och Posten för små (beroende på vad som blir billigast för just den leveransen), men det ska väl inte kunden behöva bekymra sig om? (Hade tänkt ha fast fraktkostnad)

 

Om jag lyckas pressa in i ett brev ser jag ju först när jag packar, så hur ska jag lägga upp carriers i prestashop?

Link to comment
Share on other sites

Lättaste är att sätta "Hantering av avgifter" (borde hetat hanteringsavgift om inte google translate hade fått översätta bo haha) till det värde du önskar ha som fraktkostnad och avaktivera alla carriers.

Då läggs den valda kostnaden på alla beställningar, eventuellt står den som "hanteringskostnad" i kassan, så du kan ju gå in och ändra i översättningen till "Fraktkostnad" på den posten.

 

Är som sagt ingen mening med att ha carriers om du skall ha en fast kostnad och kunden inte skall kunna välja själv.

 

Behöver du extra frakt på vissa produkter (extra tunga tex) så kan du sätta det på produktnivå.

 

mvh

/Max

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Hej lånar denna tråden för jag kan av någon anledning inte starta en ny tråd! :S

 

När jag kommer till valet av fraktalternativ när jag ska göra en beställning på sidan så har frakt alternativen försvunnit.

Det står att inget fraktbolag finns tillgängligt trotts att jag har en inlagd i butiken och jag kan inte komma vidare till betalningen.

Någon som har en aning om vad det beror på?

 

Kör prestashop 1.4.7

 

/Jojje

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...