Jump to content

Problem med e-post mallen


alpis

Recommended Posts

Hej!

 

Hur kan jag ändra beställningsnummer?

 

Det ser så "dåligt" ut när det står tex #00001

 

Vill gärna ha det typ hundra uppåt eller liknande...

 

Faktura nr osv har ja ändrat men hittar inte hur jag ändrar beställningsnumret..

 

Tack i förhand

 

KIKA IGENOM HELA TRÅDEN.... TACK..

Link to comment
Share on other sites

Nu flippade det ut totalt... jag gick in och körde denna frågan:

 

alter table ps_orders auto_increment=67526

 

och efter det försvann portförskott helt som val för kunderna, installerade om postförskott och då ser e-posten jätte konstig ut för bekräftelse för order... där det står pris och vad man köpt..

 

fan ska jag göra nu ? kunderna blir drabbade av felet :(

 

kan jag återställa med nåt sätt... skriva gamla koden i sql-frågan vad ska jag skriva ???

 

Snälla vad ska jag göra :(

 

Det jag gjorde alltså:

 

Körde denna fråga i sql-frågan:

 

alter table ps_orders auto_increment=67526

 

Och efter det flippade det ur med order bekräftelse mailet, för postförskott... hur ska jag åtgärda :(

 

Se hur order bekräftelse mailen ser ut efter jag rörde i databasen:

 

http://www.logikdesign.se/error.png

 

Felet uppstår även fast jag:

 

Tagit bort alla databas filer och lagt up en backup från igår... vad fan är felet nudå?? inte fan kan det vara i webbfilerna det flippat över? Har i för sig backup på dessa med, men vet inte var jag ska börja tro felet ligger ???

 

Snälla, erfarna hjälp, kunderna blir drabbade och det är inte kul.

Link to comment
Share on other sites

Patrik: har du testat det där i 1.4.6/7?

 

Alpis:

Du har alltså raderat allt i databasen och sen läst in backupen? Det är ingenting i filerna/inställningarna som du rört?

Isåfall så låter det snarast som catch-problem, eller smarty. Har kunder hört av sig med problemet eller tror du bara att de har problem för att du har det?

Prova att gå till den sidan det strular på (kundvagnen).

Öppna en ny flik med bo och gå in i > preferences > performance

bocka för "force sammanställa" och spara

Gå till din webshop och uppdatera.

Tillbaka och välj "nej" på "force sammanställa". Spara

Uppdatera kundvagnen.

 

Till nästa gång så är det en bra idé att ha en testshop att prova saker i först innan du gör det i live-versionen. Och alltid ta fullständig backup (databas och alla filer) innan du gör större ändringar, speciellt ändringar direkt i databasen.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen vidare koll på sql-frågor men jag gjorde såhär när jag ändrade mina beställningsnummer och det fungerade iaf fint med ps 1.4.6

auto_inc_01.jpg

 

 

auto_inc_02.jpg

 

 

 

Och här ser du att ordernummret uppdaterades i shopen (är en gammal testshop, därav layout osv) nyaste ordern hamnar överst:

auto_inc_03.jpg

 

mvh

/Max

Link to comment
Share on other sites

Nu uppstod fel i mailen IGEN! även fast jag ominstallerade... vad afn är det som jävlas med mig ?

 

installerade om den, och testade order mailen då fungerade allt men nu spökar det igen................... trött jag blir. har inte ens rört några inställningar...

 

ävendenna gången hade postförskott inte gått att välja i kassan . så fick gå och välja att man får välja de me min frakt och då började det jävlas... fan så förbannad

 

testad i annan webbläsare och annan mail men det flippar ändå med mailen............ SNE säger jag bara.

 

Så här ser orderbekräftelset ut efter och nu:

http://www.logikdesign.se/error.png

 

ser ni hur det ser ut ?:S vad fan är det som kan påverka mailen såhär....

Link to comment
Share on other sites

Jag vill meddela alla vad felet var.

 

Felet var det svenska språket, eftersom språkpaketet var från annan version så flippade mailen direkt om jag ändrade i e-post mallarna via Prestashop administratörsystemet, ändrar jag direkt i filen via FTP så fungerar allt perfekt :).

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...