Jump to content

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik probeer mijn shop te updaten van 1.2.5 naar de laatste versie.

 

Ik heb deze doc gevolgd, en na afloop kreeg ik de melding dat ik succesvol was geupdate.

 

Echter waren er wel 44 database fouten geconstateerd.

 

Hoe nu verder, want ik heb maar weer een backup terug geplaatst, omdat ik niet zeker weet wat nu wel en niet werkte.

 

Vooralsnog werkte de one-page-checkout nog niet, ik kreeg dan een melding met too-many-redirects

 

in de volgende post staan de foutmeldingen.

 

Wie o wie kan me helpen?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dag Patrick,

 

Ik ben geen database deskundige, maar dat je veel database foutmeldingen krijgt bij een update van een behoorlijk oude Prestashop lijkt me niet zo vreemd. Meestal werkt de shop na de update verder wel goed.

 

Dus ik raad je aan om na de update alles goed te testen. Het handigst is om ook een testinstallatie van de identieke recente Prestashop te draaien, daarmee kan je namelijk achterhalen of problemen aan de update liggen of al in de recente versie zitten.

 

De 'too many redirects' is namelijk een probleem van versie 1.4.7 zelf. Onderaan deze topic leg ik uit hoe je dit kan oplossen:

http://www.prestashop.com/forums/topic/155116-solved-fout-310-omleidingslus/

Link to comment
Share on other sites

Beste AKJV,

 

Bedankt voor je reactie, ik heb nogmaals de shop geupdate, en ondanks deze 44 fouten werkt de shop wel naar behoren. (na de omleidingslus gefixed te hebben)

 

Wel erg veel vertalingsfouten.. Maargoed.

 

Nog wel een vraagje, na de update blijkt geen enkel product meer de BTW dooe te voeren, terwijl deze btw regel wel actief is. Dien ik bij elk product afzonderlijk de btw aan te zetten? Dit is namelijk geen doen, bij honderden producten..

Link to comment
Share on other sites

Nog wel een vraagje, na de update blijkt geen enkel product meer de BTW dooe te voeren, terwijl deze btw regel wel actief is. Dien ik bij elk product afzonderlijk de btw aan te zetten? Dit is namelijk geen doen, bij honderden producten..

 

Kijk hier eens wat BTW betreft

http://www.prestashop.com/forums/topic/159330-toon-de-prijzen-incl-btw-en-de-btw-later-in-faktuur/page__p__774571?do=findComment&comment=774571

Link to comment
Share on other sites

Hallo frens,

 

Bedankt voor je antwoord, maar volgens mij is dat niet hetzelfde probleem.

 

Bij mij staat nl bij de producten geen btw meer, en de btw regels staan wel gewoon goed.

 

Ik moet dus de producten nog aangeven dat er 19%b bij op moet..

 

Kan dit eventueel met een db query? Of dien ik alle producten handmatig langs te gaan..

Link to comment
Share on other sites

Hallo frens,

 

Bedankt voor je antwoord, maar volgens mij is dat niet hetzelfde probleem.

 

Bij mij staat nl bij de producten geen btw meer, en de btw regels staan wel gewoon goed.

 

Ik moet dus de producten nog aangeven dat er 19%b bij op moet..

 

Kan dit eventueel met een db query? Of dien ik alle producten handmatig langs te gaan..

 

Hoi,

of je dit met een query kan doen ? helaas kan ik deze vraag niet beantwoorden.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...