Jump to content

Installera språkpaket 1.46 till 1.47 sida


murre

Recommended Posts

  • 1 month later...

Hej Murre!

Fungerade språkpaketet, mellan 1.4.6 -- 1.4.7?? Kan du dela med dig, är ju skitjobbigt att översätta om allt igen.

Har på min andra site med 1.4.4 90 % översatt Och prova de att få över den i 1.4.7 Fick endast en lite del, som kom över. resten tomt, Skulle gärna vilja slippa att göra om hela översättningen igen.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Fick det mesta att fungera..körde över dem via FTP. One and One..mapp to mapp.

Detta med importen på dem är ju helt kass..även export.. är vad jag tycker än så länge iaf.

Den missar ju en massa eller tappar en massa den vägen...ingen aning vad det beror på..men iaf..

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Fick det mesta att fungera..körde över dem via FTP. One and One..mapp to mapp.

Detta med importen på dem är ju helt kass..även export.. är vad jag tycker än så länge iaf.

Den missar ju en massa eller tappar en massa den vägen...ingen aning vad det beror på..men iaf..

 

Om du fört över dom på det sättet eftersom det "vanliga" inte fungerat. Så passa dig att redigera i e-post översättningarna via prestashop administratör systemet :D då börjar det bugga.

 

Tänkte bara säga det eftersom jag fått uppleva det själv:

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Förlåt för nybörjarfrågan... Men språkpaketet som ni pratar om - är det modulen som jag kan köpa för €30 (var det väl)? Jag har precis installerat Prestashop 1.4.7 lokalt och vill få allt i affären (categories etc.) på svenska. :-)

 

/Helen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej, jag har också en massa problem med språkfilen, det är första gången jag installerar en prestashop (men lär mig ) ;-) Och har installerat språkfilen, den finns på plats, och verkar synlig inuti admin där är allt grönt.

Men när jag väljer att få den synlig i front end ELLER backend så händer nada!!! Man blir ju gråhårig på för tid ;-)

 

//Patrik

Link to comment
Share on other sites

Om du fört över dom på det sättet eftersom det "vanliga" inte fungerat. Så passa dig att redigera i e-post översättningarna via prestashop administratör systemet :D då börjar det bugga.

 

Tänkte bara säga det eftersom jag fått uppleva det själv:

 

Mvh

 

Hur har det buggat?

Jag har fått installera genom mapp för mapp, men vissa saker i backoffice är inte översatt (grrrrr) Alla flikar är fortfarande på engelska.

Hur fixar man till det?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...