Jump to content

Extra bedrag bij betaalwijze


Recommended Posts

Ik heb 3 betaalwijzes, iDeal, Vooruitbetaling en Onder rembours, de betaalwijze 'onder rembours' wil ik wel gebruiken maar om dit te ontmoedigen komt er € 7,50 bij in de totaalprijs. Kan ik dit implementeren in PS?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb 3 betaalwijzes, iDeal, Vooruitbetaling en Onder rembours, de betaalwijze 'onder rembours' wil ik wel gebruiken maar om dit te ontmoedigen komt er € 7,50 bij in de totaalprijs. Kan ik dit implementeren in PS?

 

Goede vraag ...er is ook een standaard onder rembours module , maar daar kan je niet veel mee.

Link to comment
Share on other sites

Je kan inderdaad een extra vervoerder aanmaken (zoals r-m aangeeft) met hogere vervoerderskosten of extra handelingskosten (t.o.v. je reguliere vervoerder). Het probleem is dat het niet mogelijk is een vervoerder te koppelen aan specifieke betaalmethodes. Je wilt namelijk dat die nieuwe vervoerder alleen aan Remours betaling wordt gekoppeld en de bestaande vervoerder aan alle andere betaalmethodes ( en juist niet aan Rembours). Er is een gratis module die dit mogelijk maakt:

http://www.prestashop.com/forums/topic/27357-ship2pay-module-contribution-shows-payment-methods-depends-on-shipping/

Download dan wel de versie van de module die aangeboden wordt in een van de laatste posts als je een recente Prestashop versie gebruikt.

 

In plaats daarvan kan je ook een alternatieve Rembours module gebruiken:

http://www.prestashop.com/forums/topic/99943-modules-4-new-modules-for-backup-menu-new-products-and-cash-on-delivery-with-fee-only-for-14/

Bij deze module kan je extra kosten opgeven. Download wel de versie van de module vanaf de website van de maker (zie eerste post) als je een recente Prestashop versie gebruikt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Super AKJV!, ik heb de maofree_cashondeliveryfee van de website van de maker afgehaald en deze doet exact wat ik wil! Deze vervangt dus de Rembours zending en berekent de extra prijs die je kunt invoeren dus door in de totaalprijs. De uiteindelijke e-mails zoals 'order confirmation' bevat de nieuwe prijzen.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt !

 

Ik had deze vandaag gedownload Cash on delivery (COD)

v1.0 door

maofree

 

ben er wat mee aan het spelen, is er een wezenlijk verschil tussen de 2 ?

 

 

 

Verder zie ik dat onder rembours niet meer bestaat ? tenminste niet in de oude vorm

 

 

http://www.thuiswink...ge.aspx?id=2146

 

 

Dag Frens,

 

Wees er wel zeker van dat je de nieuwste versie (via de website van de maker) downloadt.

 

Zoals GvW al aangeeft, je kunt bij deze module extra kosten instellen. Voorbeeld: als je normale verzendkosten 5 euro is en je via deze module nog eens een extra 5 euro opgeeft (maar je kan ook een percentage van bestelbedrag opgeven), dan is de totale verzendkosten voor Remboursverzending 10 euro.

 

De informatie van Thuiswinkel.org is niet helemaal correct. CheckPay is als extra verzendservice geintroduceerd maar Rembours bestaat nog steeds. Alleen heet het nu officieel 'Pakket met Betaalservice' bij PostNL.

Link to comment
Share on other sites

Super AKJV!, ik heb de maofree_cashondeliveryfee van de website van de maker afgehaald en deze doet exact wat ik wil! Deze vervangt dus de Rembours zending en berekent de extra prijs die je kunt invoeren dus door in de totaalprijs. De uiteindelijke e-mails zoals 'order confirmation' bevat de nieuwe prijzen.

 

 

Het enige probleem met deze module is dat de verzendkosten zoals vermeld bij in mijn Winkelwagen-blok niet wordt geupdate wanneer deze betaalmodule wordt geselecteerd. Maar verder werkt het goed en aan het eind van het bestelproces wordt midden in het scherm de juiste verzendkosten getoond. En inderdaad wordt in de backoffice en in alle e-mails de correcte verzendskosten weergegeven.

 

Ik heb verschillende externe Rembours modules (waarbij je extra kosten kan opgeven) getest en dit is de enige dat werkt met recente Prestashop versies.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt AKJV voor de uitleg

 

Maar nu kan een klant nog steeds aan de deur betalen dus ?

 

verder hoe zit het bij de vervoerders,,module ombouwen of gewoon zo laten

 

Hoi Frens,

 

Je kunt uiteraard nog steeds een optie aanbieden voor het betalen bij ophalen. Zoals eerder besproken moet je daarvoor een andere (niet-gebruikte) betaalmodule ombouwen/vertalen.

 

Ik wet niet wat je precies bedoelt met vervoerders module ombouwen. Kan je dit nader toelichten?

Link to comment
Share on other sites

Hoi Frens,

 

Je kunt uiteraard nog steeds een optie aanbieden voor het betalen bij ophalen. Zoals eerder besproken moet je daarvoor een andere (niet-gebruikte) betaalmodule ombouwen/vertalen.

 

Ik wet niet wat je precies bedoelt met vervoerders module ombouwen. Kan je dit nader toelichten?

Hoi laatste vraag betreft , die kan weg, (verkeerd )

 

Wat het betalen bij ophalen betreft , was dit niet gewoon een vervoerder die wordt toegevoegd , en gratis is

Link to comment
Share on other sites

Klopt ,, :) gratis vervoerder hadden we al samen doorlopen, alleen met foutje (bedrag sprong in winkelmand naar 0,-

 

,,nog iets kunnen ontdekken of een bug??

 

Die bug was toch alleen bij het instellen van verzendtarieven voor verschillende gewichtsklassen?

Verder nog niets over kunnen vinden helaas...

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Is dit ook toe te passen bij een betaalwijze als Paypal? Ik vind de bedragen die zij vragen exhorbitant hoog en wat mij betreft mag de klant die met Paypal wil betalen best opdraaien voor (een deel van) die kosten...

 

Of stel ik dit in het verkeerde onderwerp?

 

Groet,

 

Marco

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...