Jump to content

Få dansk sprog på Prestashop


GlennPedersen

Recommended Posts

Hej allesammen

 

Jeg står og skal have dansk sprog på min prestashop, men hver gang jeg prøver at importere min dk.gzip til Prestashop i Back office får jeg beskeden "

Translation added successfully but the language has not been created" nogen der ved hvad jeg skal gøre?

 

På forhånd tak

 

Med venlig hilsen

Glenn Pedersen

Link to comment
Share on other sites

Hør lige her Claus-dk.

 

Hvis man ikke ved mere end det, ja så tror jeg du skal overlade det at opsætte din shop, og styrer den til nogen andre (der er jo en del færdige løsninger mod betaling).

Prestashop er jo for gør det selv folk, Det vil sige man skal vide/have lyst til at arbejde med hjemmesider. Det at få dansk sprog på er beskrevet nok 10 gange bare her i det danske forum. ellers download prestashop vejledningen og læs den igennem først...

 

undskyld mine lidt "sure" opstød, men forumet har en ganske udmærket søge funktion..

Link to comment
Share on other sites

Det var da en dejlig varm velkomst.

Er tanken om at jeg måske har lyst til at lære hvordan tingene fungere strejfet dig ??

 

Du behøver da ikke undskylde dit sure opstød, du har da ret til at mene at det at lave sin egen webshop er forbeholdt de særligt udvalgte.

 

Søgefunktionen bragte mig jo netop til denne tråd, men noget egentlig svar er der jo ikke her i denne tråd..

 

Men jeg vil hente vejledningen og læse den og se om det hjælper..

Link to comment
Share on other sites

Hej Kjeld

 

Den hedder 1.4.7.0.

 

Når jeg søger på dansk sprogpakke, bliver jeg enten ledet til filer der ikke er der, eller til en side hvor jeg kan vælge mellem tysk, spansk, fransk og et par stykker mere, men desværre ikke noget dansk..

Link to comment
Share on other sites

Nej, desværre er der ændret på prestashop.com, så man ikke kan finde sprogfilerne.

 

Gå ind under Tools > Translations. Under "Language you want to add or update" vælger du "Danish" og klikker på "Add or update a language".

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Hej Kjeld

De problemer der nævnes i tråden gælder de stadig ??

Min shop er jo spritny, så der sker jo nok ikke de store katastrofer ved bare at prøve..

 

Downloader jeg bare Zipfilerne og så trækker dem in i Backshoppen ?? eller skal jeg pakke dem ud først ?

Eller skal jeg lægge dem på min server ?? og i så fald hvor ??

 

Puh ha det det var mange spørgsmål om lidt, må hellere sende dig en rabatkupon når jeg "er i luften"...

Link to comment
Share on other sites

Modulet oversætter rub og stub. Men det er jo netop også det, der er ideen.

 

Du kan installere et modul direkte fra back office. En del servere kan dog ikke finde ud af at installere zip-filer, og så må du pakke modulet ud lokalt og lægge det i modules-kataloget med FTP.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Keld

 

Var det ikke en ide at lave nogle låste indlæg øverst i forumet. feks ang hvordan man installere, opsætter prestashop.. sådan i basis. har nogle andre scripts.. hvor forumet har disse vejledninger. Ved godt de fleste ting i forvejen nok findes i den engelske afdeling i forvejen.

 

Claus-dk sorry var lidt træt på det tidspunkt.. :blink: især over at folk ikke gider skrive løst når de har fundet en løsning, og så også skrive hvad de fandt ud af... ellers vil vi jo få de samme spørgsmål her gang på gang.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det er sq helt OK, du kunne jo ikke vide at jeg faktisk har siddet og søgt og søgt og søgt...

 

Jeg har selv et forum om hovedtelefoner, hvor vi har en fantastisk tone, så jeg er lidt vant til at vi modtager alle med en varm velkomst, derfor er jeg nok lidt forkælet i den retning..

 

Kig forbi på hoved-fi.dk

meld dig ind skriv det dummeste spørgsmål du kan finde på og du vil blive modtaget med en varm velkomst af de forskellige medlemmer, det er noget jeg som admin der går meget højt op i..

 

også en undskylding herfra, skal nok prøve at være lidt mindre fræk i fremtiden, men der kan jo fare en dævel i os alle af og til..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nej, desværre er der ændret på prestashop.com, så man ikke kan finde sprogfilerne.

 

Gå ind under Tools > Translations. Under "Language you want to add or update" vælger du "Danish" og klikker på "Add or update a language".

 

/Kjeld

 

jeg har version 1.4.8.2

 

1: har gjort som du skriver.. under "Translations"

 

2: Back office >Tools > Languages... Har jeg under "Languages options" valgt "Danish" og gemt..

 

men der bliver ikke oversat noget til dansk... hvad gør jeg forkert ?

 

Fandt ud af at jeg skulle ind og vælge dansk sprog under "

Employees".. altså under min profil, som bruger.. Så er der kampen tilbage med og få faneblade til og blive på Dansk også ;-(

Edited by jombo66 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hej. Dette er en gammel tråd, men måske nogle her kan hjælpe mig alligevel. Jeg er nemlig meget interesseret i om der er nogen grund til at skulle vælge dansk presta - udover at det kan være nemmere for een selv:.?

 

Håber at høre fra jer.

 

Mvh Krüger

Link to comment
Share on other sites

Hej. Tak. Det var præcis dét. Jeg troede, at den engelske version kun havde noget med CMS sproget at gøre i back-end, og ikke hvad der kommer til at blive vist på front-end. For alt det forfatter jeg jo selv (troede jeg).

 

Håber jeg får formuleret mig forståeligt, jeg er endnu ny i termerne.

 

Hvad er dags dato måden at installere den danske sprogpakke på?

Jeg bruger Prestashop 1.5.6.2.

 

Mvh 

M :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...