Jump to content

Minimumskøb - alternativ til PS standard søges


Prestafan1234

Recommended Posts

Jeg er lidt træt af at få meget små ordrer, specielt når folk betaler med Moneybookers, så jeg også skal betale gebyr. Derfor kunne jeg godt tænke mig at bruge den indbyggede funktion der siger, at man skal købe for x-antal kr. før ordren kan gennemføres. Problemet er bare, at kunden først bliver oplyst om dette, når de har tastet navn, adresse osv. og det er jo ikke videre brugervenligt.

 

Jeg tænker, at man måske kan sætte noget validering på knappen "Kasse" så kunden straks ser, at shoppen altså kræver et minimumskøb - men hvordan? Eller har I andre gode forslag (eller måske er det kun mig, der indimellem har kunder der kun køber én billig vare).

Link to comment
Share on other sites

Nu skriver du ikke, hvilken version du har problemerne med.

 

Jeg har lige forsøgt mig:

1.4.3.1. og den købte OPC. Der kommer advarslen allerede, når man går til kassen.

1.4.3 og den indbyggede OPC. Der kommer ingen advarsel når man går til kassen. Og jeg gik så ikke videre.

 

Så mon det er den købte OPC, der har den indbyggede feature indbygget? Den har jeg ikke til min 1.4.3 shop.

Link to comment
Share on other sites

Ja flot - i disse opgraderingstider ikke at fortælle min version:-( det er version 1.4.4.0. Den købte OPC virker (stadig ikke) i min shop, så den har jeg stadig deaktiveret og bruger standard OPC med gæstekøb - og jeg forsøgte med gæstekøb, men som du siger, så er det nok den købte OPC der virker.

 

Lyder til, at jeg skal tage mig sammen og få den købte OPC fixet (opgav det midt i julehandlen og har ikke fået kigget på det siden).

Link to comment
Share on other sites

Måske skulle du bare ændre holdning? Det er jo guld værd at få en kunde. Selv om du tjener ret lidt på de små ordrer, så kan du måske være heldig, at kunden kommer igen og lægger en større ordre. Og fortæller sine venner om den sjove ting han/hun har købt hos dig.

 

Når du har omsætning nok, gælder det så om i en fart at droppe Moneybookers og skifte til Epay/Quickpay og Euroline.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Keld du har ret.. jeg ville heller ikke gøre det. altid bedre med en lille ordre end ingen ordre.

 

Mener nu allerede du har DK hvorfor så ikke skifte til Euroline med Mastercard og så droppe moneybookers helt... koster jo ingen oprettelse at få Euroline. Dog er jeg godt klar over du kommer til at betale en del mere ved epay for at håndtere flere typer kort.. men så skift da til Quickpay...og giv den 50 mere end du gør idag.. og samtidig få autocapture fra BO til at virke..

 

Aupino

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres input.

Aupino: Jeg vil ikke oplyse det generelt i kurven, for jeg vil ikke belemre kunderne med unødige oplysninger - dem der køber over et vist beløb. Jeg kan ikke håndtere det med forsendelsesomkostninger, for jeg har også varer der ikke vejer meget, men som koster noget mere end de billigste, lette varer. Mig bekendt, kan man kun lægge håndteringsomkostninger på generelt for hele shoppen og ikke blot på bestemte ordrebeløb.

 

Det kan godt være jeg skal ændre holdning (tilbage igen, må det jo så blive) for pt. håndterer jeg jo de små ordrer. Men jeg føler mig fristet til at have et minimumskøb på f.eks. 49 kr. - for selv om jeg har pakket mange små ordrer til 20-25 kr. så er det ikke lige den kundegruppe der kommer igen.

 

Mht. Moneybookers vs. epay og andre, så overvejer jeg at droppe det helt. Efter jeg rettede betalingskort til, så den viser Dankort og Visadankort logo, har jeg næsten ingen betalinger med andre betalingskort - i hvert fald ikke nok til at forsvare en ekstraomkosntning på den ekstra årlige udgift til betalingskortløsning samt den månedlige ekstrabetaling til f.eks. Quickpay. Faktisk har jeg tænkt mig at slå Moneybookers helt fra og kun tilbyde internationale kort i november-december, hvor langt den største ordrestrøm finder sted. Men jeg vil kigge på Euroline som I foreslår (har jeg ikke undersøgt nærmere tidligere). Faktisk er det temmelig underligt med Moneybookers. I månederne efter jeg slog det til, var det overvejene betalinger via MB og ikke ePay - det er fuldstændig ændret nu - mystisk.

Når der er to torsdage i en uge skal jeg også have gjort noget for at optimere min shop til Norge og Sverige, da jeg tror på, at der kan være et godt marked her - men jeg har ikke haft tiden til at gøre noget ved endnu. Men i så fald vil en "rigtig" international betalingsløsning jo være helt oplagt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...