Jump to content

TECHNICAL ERROR hjälp:))


Magnus Hellström

Recommended Posts

När vi lägger en produkt i varukorgen får vi det här fel medelandet. Finns det någon som vet vad det kan vara för fel, Om ni vet, försök att förklara tydligt för vi är inga hackers:)

 

 

TECHNICAL ERROR: unable to add the product.

 

Details:

Error thrown: [object XMLHttpRequest]

Text status: error

 

 

http://www.nya-ebutiken.cateringbox.se

Link to comment
Share on other sites

Vilken produkt är det du har problem med? Verkar fungera i chrome och IE8 iaf.

Din host verkar seg, tar en halv evighet att öppna en ny sida men det bör inte framkalla ett sådant fel.

Gissar på något attributfel vid uppläggning av en specifik produkt.

Testat först att dels rensa catchen och dels forcera sammanställning av mappar (smarty), det blir lite galet ibland när man rotar igenom för mkt filer och slänger upp på ftp:n.

 

PS: varför använder ni lagerfunktionen om ni ändå satt saldo 10 000st på alla produkter? Det enda det resulterar i är att alla era kunder kan se hur många ni sålt av varje produkt.

 

Storhandlade lite:

 

varukorg.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ok uppdatering, fick fram felet nu.

Vet inte om du fick fram det av samma anledning men såhär fick jag fram det:

Om jag klickar på "lägg i varukorg" så tar det ca 3-4sekunder för din host att fatta det, om jag trycker någon annanstans under den tiden så avbryter man frågan till servern, varan läggs därmed inte i varukorgen och felmeddelandet kommer upp.

Ring din host och säg åt dem att du har problem med responstiden. Använder du en billig host så byt till någon som kan leverera en vettig tjänst, man får vad man betalar för.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jag slängde ut frågan även på det engelska forumet och det var tydligen en bugg? Och fick svar innom 3 sek Jag fixade det men tack för de andra tipsen.

Lösning hittar ni här fråga inte mig vad jag gjorde? Bytte ut en fil och sen funkade det.

 

If you have upgraded to version 1.4.7 of prestashop, this link will help you: http://forge.prestas...l#comment-48028

 

Fixat lagerhanteringen Borta:)

 

Obs Jag har märkt att alla mina sidor går långsamt har ni tips på servrar som inte kostar allt för mycket så jag kan byta? Snabba

MVH Magnus

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...