Jump to content

Foutmelding aanmaken categorie..


Recommended Posts

Hi there,

 

Kan iemand mij vertellen wat de volgende melding zou kunnen betekenen?

 

Fout opgetreden tijdens het aanmaken van het object.

category (Duplicate entry '0-1' for key 'category_group_index')

Ik kan geen (sub)categorien meer aanmaken.. alvast bedankt!

 

Probleem opgelost:

te hoge square in mySQL

 

EDIT: Toch niet opgelost... Iemand een idee?

Link to comment
Share on other sites

Foutmelding komt mij niet bekend voor...

Welke Prestashop versie gebruik je?

Gaat het alleen fout als je een categorie aanmaakt in de backoffice of ook bij CSV import?

Heb je in het verleden ooit eens een categorie via CSV geimporteerd (dus zelf een ID toegekend)?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de laatste versie van ps.

 

En inderdaad, ik wilde producten toevoegen, maar dat verkeerd aangeklikt... Dus toen stonden er ineens 5000 categorieën, sinds dien is dat probleem er ook... Dus ik weet bijna zeker dat het daar aan ligt, maar hoe los ik het op?

 

Ik kan btw wel aanmaken, dan is hij alleen leeg en moet ik in me mysql het ID omlaag gooien dan werkt ie wel... Maar, elke keer dat geintje is niet grappig meer.

 

Hope you can help...

 

Thanx!

Link to comment
Share on other sites

Erg vervelend voor je.

 

Is je shop al live? En heb je al veel tijd gestoken in het aanmaken van de categorieen en producten?

Anders zou je alle categorien (en producten) kunnen verwijderen en opnieuw beginnen...

Je kan in je backoffice in de Catalog tab alle categorieen met 1 klik selecteren en verwijderen. Ik weet alleen niet of dat de ID reset. Anders kan je ook een categorie importeren (met ID 2) en daarbij kiezen om alle bestaande categorieen te verwijderen.

Link to comment
Share on other sites

Misschien is dat wel een optie inderdaad... Een backup maken van me database, de categoriën in csv exporteren en alle fouten eruit halen en dan opnieuw importeren....

 

Opnieuw beginnen is geen optie... Gigantisch veel producten al erin staan ( 2000+)

 

Thanks!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...