Jump to content

Pakke med flere varer med varianter


olesen

Recommended Posts

Hej Alle

 

Jeg sidder og leger lidt med at lave pakker der består af flere vare med varianter.

 

Eksempel:

Vare A med følgende varianter: 1, 2, 3, 4, 5

 

Vare B med følgende varianter: 10, 20, 30, 40, 50

 

Når jeg så skal lave en pakke der indeholder vare A & B laver jeg en vare AB hvor kunden skal svare på begge varianter.

 

I det her tilfælde giver det 25 varianter under vare AB.

 

Men der er flere ulemper ved min metode:

 

1. Det giver mange kombinationer... tænk en pakke bestående af 3 vare med 10 varianter hver, så er man oppe på 1000..... pyha...

 

2. Man mister lagerstyringen på hver af de vare der indgår...

 

 

Hvordan har I løst samme problemstilling.... ??

 

Forslag modtages gerne :-)

 

Jeg har ikke lige kunne finde et modul der løser problemstillingen, men det må da næsten findes...

 

 

mvh.

M.Olesen

Link to comment
Share on other sites

Yes, det er korrekt.

 

Hvis man nu forstiller sig at man har nogle sko der sælges i størrelse 44-45-46, 10 stk af hver på lager.

Nogle strømper der sælges i 37/42 - 43/46 og igen 10 stk af hver på lager.

 

 

Nu forstiller vi os så at jeg gerne vil lave et tilbud der består af sko og sokker, det vil sige at man køber 1 par sko og 1 par strømper.

 

For at sælge det laver jeg så en "vare" der hedder sko & strømper, hvor man så vælger sko størrelse og strømpe størrelse så jeg ved hvad jeg skal pakke sammen.

 

Når jeg så sælger 1 stk. "sko & strømpe" så er det den vare der trækkes fra lageret og det påvirker ikke de før omtalte sko, selv om det er samme vare...

 

Det er ikke et kæmpe problem, men heller ikke optimalt...

 

I eksemplet ville det være fint hvis man kunne lave pakker der træk de variant svar der var på de vare de indgik i pakken...

 

//M.Olesen

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Hej,

 

Har ledt efter denne løsning et stykke tid nu, og har fået 1.5.2 men ser stadigvæk ingen løsning, finder der ikke et modul der kan det her? at skulle opdater lager selv på Pakker med flere varer med varianter, er en totalt umulig opgave, med pick and pack?

Link to comment
Share on other sites

Nu har først set denne tråd, og den er jo temmelig gammel.

 

Det er det, der hedder bundlede varer, og det mener jeg ikke Prestashop kan klare. Har i hvert fald ikke fundet løsningen.

 

(Det kan et andet shopsystem, som mange af os har haft, og som ikke er modulopbygget, som Prestashop er, og derfor ikke er særligt interessant. Intet navn nævnt......., blot et "surt" opstød = det kunne jeg også godt bruge,)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...