Jump to content

Problemen met rechten 777


Recommended Posts

Hallo iedereen,

Tijdens het installeren van prestashop was bij stap 2 volgens mij dat het een melding gaf dat ik van sommige bestanden config,cache,mails etc rewriteable moest zetten enige oplossing was rechten gevens als 777 heb ik gedaan toen installatie voltooid nu heb ik alles terug gezet naar 755 alles werkt maar bij configuration information staat dat ik ze weer rewriteable moet zetten wat is nu het nadeel en waar ligt het aan aan mijn host of aan de versie van prestashop.

Heel erg bedankt alvast voor jullie hulp waardeer het zeer.

Vriendelijke groet

Link to comment
Share on other sites

Sommige hosting providers ondersteunen het gebruik van 755 als schrijfrechten niet of niet goed. Het gebruik van 777 is niet aan te raden want levert toch een veiligheidsrisico op. Je kan kijken of 755 wel goed werkt, ook al zie je die melding bij 'Configuration information' staan. Probeer eens wat te vertalen bijvoorbeeld. Je kan eventueel ook 775 als schrijfrechten proberen. Dit is in elk geval veiliger dan 777.

Link to comment
Share on other sites

Voor de installatie is 777 geen probleem omdat dit een eenmalige actie is. Na de installatie moet je de rechten inderdaad aanpassen, zoals je gedaan hebt. Echter, ik begrijp uit je woorden dat je nu een foutmelding ziet in je backoffice bij 'Configuration information' dat er een probleem is met de schrijfrechten, toch? Maar het kan zijn dat ondanks die melding alles wel goed werkt. Daarom raad ik je aan om wat teksten te vertalen wat je in je webshop ziet. Je komt dan snel genoeg achter of dat werkt of niet. Als de vertaling niet onthouden wordt (niet doorgevoerd wordt op je webshop) dan heb je inderdaad een probleem met de schrijfrechten.

Link to comment
Share on other sites

Als alles wat je gedaan hebt gelukt is zonder foutmelding dan ziet het er goed uit.

 

Maar je zou nog als test dit kunnen proberen: ga naar 'Tools-->Translations'. Selecteer 'Module translations' uit het dropdown menu en klik op de NL-vlag. Zoek naar de sectie 'Module: blockcategories'. Het eerste onderdeel daarvan is 'default - blockcategories...' Daarin zie je onderaan 'Categories' staan wat waarschijnlijk vertaald is in 'Categorieën'. Pas deze vertaling aan naar 'Assortiment', save de vertaling en kijk of je nu 'Assortiment' ziet staan als titel van je Categorieën-blok in je webshop. Je kunt het natuurlijk altijd weer de vertaling ongedaan maken maar als dit gelukt is dan lijkt er geen probleem te zijn met je schrijfrechten.

 

Ps. bedankt voor je compliment over mijn webshop :)

Link to comment
Share on other sites

Heb het gedaan maar word helaas niet veranderd is dus nog steeds niet rewriteable:S heel erg jammer deze server heeft mij veel gekost betaal 29 per maand en zit er nu 1 jaar aan vast is magento hosting maar prestashop is beter.

Heb je nog andere tips.

Vriendelijke groet

Link to comment
Share on other sites

Jammer dat het niet gelukt is. De volgende stap is de schrijfrechten op 775 zetten en nogmaals proberen. Als ook dit niet lukt, dan nogmaals herhalen met 777. Als met dat laatste het ook niet goed gaat, dan weet je in elk geval dat het niet aan de schrijfrechten ligt.

 

Verder kan je aan je hoster vragen of ze je kunnen helpen. Wellicht kunnen ze jouw serverconfiguratie aanpassen zodat je 755 kunt gebruiken (zoals het bij de meeste hosters het geval is).

Link to comment
Share on other sites

Moet je echt alle bestanden en mappen wat je op 777 hebt gezet weer terugzetten naar 755?

 

Hoe bedoel je dat? Als 755 niet werkt, dan zou ik het voorlopig op 777 laten en verder hulp vragen aan je hoster. Maar heb je 775 al geprobeerd?

Link to comment
Share on other sites

In de praktijk kun je het beste even uitproberen ,,

 

neem bv in de translations > modules de auto upgrade module

 

zet de rechten van het nl.php bestand op je ftp op 644

 

, en vertaal ..........

 

(eigenlijk hoef je niks te vertalen , maar op >vertaling bijwerken< te klikken , het programma kijkt dan al na de rechten)

 

staan de rechte te laag krijg je een foutmelding,,,,verhoog de rechten stapsgewijs , net zo lang dat je geen melding meer krijgt

 

 

wat 777 betreft , zegt mijn hoster

 

@Wij maken gebruik van meerdere beveiligingstechnieken die ervoor zorgen dat het gebruik van 777-rechten veilig is.

 

 

En zoals AKJV al zei...vraag het bij je hoster na ,,,

 

Ik zat ook met die bestands rechten te klooien, de hoster heeft me aangeboden :) alles te verhuizen na een nieuw type server , en nu werkt 644 bij mij zelfs , verder heb ik nu ook niets meer met de "owner" te maken , die staat nu altijd goed

 

(tot nu toe geen problemen)

 

Conclusie..644 of 777 ,,of iets er tussen in?

Veel hangt af van hoe de configuratie bij je hosting is, en wat voor type server ed.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...