Jump to content

Import image URL's via CSV file


jrs

Recommended Posts

Sinds november draait mijn webshop (www.josrepairshop.be) onder prestashop. Om alles een beetje sneller te laten gebeuren i.v.m aanpassen producten enz trek ik vanuit mijn ERP een CSV file. Deze importeer ik op mijn beurt in prestashop. Wat echter niet lukt is om de image URL mee te importeren.

Concreet:

Ik heb een map gemaakt "Afbeeldingen" daarin staan de foto's welke dienen ge-upload te worden. Na de upload van de CSV file bekijk ik de respectievelijke foto bij het product en zie enkel een vraagteken. ( ik gebruik ook het watermerk bij prestashop, misschien ligt hier het probleem?). Als ik bij het product de foto manueel toevoeg, de URL link copieer naar de csv file en deze opnieuw upload is het probleem idem.

Wie kan me helpen?

 

Dank.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ik weet niet of je er al uit bent maar plaatjes kun je op twee manier toevoegen:

- de url naar het absolute pad: http://www.josrepair.nl/afbeeldingen/1234.jpg

- de url naar het relatieve pad: ..//afbeeldingen/1234.jpg

 

Bij de eerste kun je ook verwijzen naar een externe site, de tweede verwijst met de ..// naar het root path van Prestashop. Door in de csv op te nemen een veld DELETEIMAGES met een waarde 0 of 1 kun je aangeven of de bestaande images moeten worden gewist of niet.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...