Jump to content

Nedtælling - forsendelse


Prestawise

Recommended Posts

Hej Presta folk :)

 

Nogen der kender til en modul eller andet kode, som jeg ville kunne bruge til at lave mig en countdown timer til at fortælle kunden at hvis kunden bestiller inden et givent tidspunkt, bliver ordren afsendt idag.

 

Jeg ved der findes en masse timers til specielle tilbud osv. - men har umiddelbart ikke kunnet finde et specielt til forsendelse.

 

Koden skal integreres i en custom made block på min produkt side.

 

 

/Napz

Link to comment
Share on other sites

Du har muligvis set det hos os, men vi bruger den ikke mere :) Vi har haft forsøgt lidt forskelligt steder, men jeg synes ikke det havde nogen positiv effekt så jeg har valgt en anden løsning, hvor vi ændre teksten på produkt siden udfra klokke slet på loadtidenspunkt og selvfølgelig hvilken dag på ugen det her. Det kan ses her: http://www.verdious-wardrobe.dk/shop/accessories/642-slim-n-lift-supreme.html

Link to comment
Share on other sites

Jo det kan du da tro jeg vil

 

Ændringer i /product.php

if (date("N") == 1 || date("N") == 2 || date("N") == 3 || date("N") == 4) {
  if (mktime(date("H"), date("i"), date("s"), date("n"), date("j"), date("Y")) < mktime('16', '00', '00', date("n"), date("j"), date("Y")) ) {
  $afsendelsebesked = 'Så sender vi den allerede idag!';
  $bestilinden = 'Bestil varen inden kl. 16.00';
  }
  else {
  $afsendelsebesked = 'Så sender vi den allerede imorgen!';
  $bestilinden = 'Bestil varen nu';
  }
}
if (date("N") == 5) {
  if (mktime(date("H"), date("i"), date("s"), date("n"), date("j"), date("Y")) < mktime('16', '00', '00', date("n"), date("j"), date("Y")) ) {
  $afsendelsebesked = 'Så sender vi den allerede idag!';
  $bestilinden = 'Bestil varen inden kl. 16.00';
  }
  else {
 $afsendelsebesked = 'Så sender vi den allerede på mandag!';
 $bestilinden = 'Bestil varen nu';
  }
}
if (date("N") == 6 || date("N") == 7) {
 $afsendelsebesked = 'Så sender vi den allerede på mandag!';
 $bestilinden = 'Bestil varen nu';
}
$smarty->assign(array(
'afsendelsebesked' => $afsendelsebesked,
'bestilinden' => $bestilinden));

Jeg har bare lagt dem ind i toppen lige efter $rewrited_url = null;

 

Så skal du i dit themes product.tpl bruger:

{$afsendelsesbesked} og {$bestilinden}

Der hvor du gerne have have teksterne stående. Stylingen og placering i themet er for egen regning.

 

Håber du kan bruger det.

 

--

Find din plæneklipper på plaeneklipper.com

Link to comment
Share on other sites

jeg har lavet funktionen på min side også.. den vises indtil kl. 15.00 hvorefter den forsvinder og først starter igen om natten, den deaktivere i weekenden.:

 

kan ses på vilkårlig produktside (lige over lagertallet), her er lige et link:

 

http://www.itonline.dk/billige-hardware-grafikkort/37522-bedste-pris-hurtig-levering-club3d--radeon-hd-6870-eyefinity-6-edition.html

Link to comment
Share on other sites

@timpet, det er fordi jeg benytter IceCat, desværre så er de ikke 100% kørende med DK tekster, nogle få producenter som HP har de danske tekster men ellers ikke, eneste andet alternativ er Cnet som koster 20.000kr om måneden og det er absolut ligemeget :-)

 

IceCat koster 2500 om måneden, manuel beskrivelse er ikke en option da der er over 20.000 varer på shoppen med løbende udskiftning.

Link to comment
Share on other sites

@timpet, det er fordi jeg benytter IceCat, desværre så er de ikke 100% kørende med DK tekster, nogle få producenter som HP har de danske tekster men ellers ikke, eneste andet alternativ er Cnet som koster 20.000kr om måneden og det er absolut ligemeget :-)

 

IceCat koster 2500 om måneden, manuel beskrivelse er ikke en option da der er over 20.000 varer på shoppen med løbende udskiftning.

Hvad er IceCat?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg er absolut ikke en haj til at programmere og implementere det, men jeg har tonsvis af tålmodighed ;)

Jeg vil prøve at implementere det, og hvis det virker og jeg kan huske hvad jeg gjorde, så smider jeg et post og beskriver hvordan jeg gjorde det

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Du er det vel rimelig begrænset hvad man kan forvente for 49kr :) Det er et smart modul Kristian, overvej at udvidde med en besked på ordrebekræftelsesiden der fortælle kunden hvilke dag ordre bliver afsendt. Fx. Din ordre bliver sendt idag, eller din ordre bliver sendt i morgen, og ved hellige dage, din ordre bliver sendt på dd.mm.åååå :)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...