xidor Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Tjenare. Första inlägget här Håller på och startar upp en prestashop webshop. Kört ett väldigt enkel butik tidigare. Har fått nästan allt i mina CSV-filer att fungera. Kataloger, Produkter och Kombinationer. Men kan man i en CSV-fil lägga till olika pris för olika antal av en produkt ? Ex. Man köper 6 st och får 10% rabatt Ex. Man köper 12 st och får 20% rabatt Detta får ju att göra via back office... Men lite jobbigt om man måste göra det på ca 1000 produkter Tack för snabba svar ! Mvh Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
xidor Posted February 13, 2012 Author Share Posted February 13, 2012 ingen som har kolla på detta Link to comment Share on other sites More sharing options...
xidor Posted February 18, 2012 Author Share Posted February 18, 2012 Fortfarande ingen som vet ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxa Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 Mig veterligen så går det inte, men jag vet inte så mycket Hittade detta, kan ju vara en lösning http://www.prestashop.com/forums/topic/45940-discounts-in-csv/page__p__314145__hl__csv+percentage+discount__fromsearch__1?do=findComment&comment=314145 Du bör ju kunna använda reduction och reduction_type för att få procent istället för fasta priser, det får någon med mer koll dock fylla i. Inte så mkt hjälp men en liten knuff åt en lösning kanske. mvh /Max Link to comment Share on other sites More sharing options...
xidor Posted February 20, 2012 Author Share Posted February 20, 2012 Kollade lite på de där, men fick det inte att fungerar. Hittade denna modul som verkar ok, http://www.presto-changeo.com/se/17-import-export-modules. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts