Jump to content

Erfaringer med Facebook-integration


NickKK

Recommended Posts

Hej,

 

Har oprettet en facebook-side med integration til PS, så der automatisk postes på væggen, når der oprettes nye produkter i shoppen - eller udsolgte produkter kommer på lager igen. Desuden har jeg integreret hele shoppen i Facebook.

 

Men nu kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad jeres erfaringer er med dette?

 

Jeg tænker bl.a. på, om der er nogle af jer andre, der laver konkurrencer og andre aktiviteter, som I så annoncerer på væggen? FB har jo strenge krav til konkurrencer direkte i FB; de skal afvikles via en 3. parts applikation (kender I til en der er til at købe for menneskepenge?) og sådan, men man kan jo altid blot annoncere f.eks. en konkurrence og så linke til en CMS-side i PS, hvor man f.eks. lader folk svare på et fjolle-spørgsmål med en radiobutton og skrive sin email (med en tekst om samtidig tilmelding til nyhedsmail) og så deltager de i lodtrækningen om en eller anden præmie - hvis de har svaret rigtigt.

 

Eller har I nogle bedre idéer?

 

/Nick

 

(Hør, er forummet ikke underligt med det der "guest_" foran alle brugernavne?)

Link to comment
Share on other sites

Ja, klart må du spørge :-)

Facebook PS Shop Tab og Facebook PS Wall Posts.

Det er begge rigtig gode, nemme at sætte op og arbejder helt automatisk.

 

Nu har jeg tilføjet sådan en side på Facebook-siden, så man kan klikke på et link og få en rabatkode til gratis porto i shoppen. Egentlig mest bare for at finde ud af hvordan det kan gøres.

 

Det næste er en konkurrence. Der er jo Facebooks regler om 3. parts moduler og den slags - men kender I nogle konkurrencemoduler, der er til at betale med menneskepenge, der er gode?

Link to comment
Share on other sites

Ja, alt kan jo lade sig gøre, bare du betaler en programmør for det ;-)

 

Men jeg er ikke stødt på den funktion endnu, som et færdigt modul eller noget i den stil.

 

Hvad har I andre af erfaringer med at bruge Facebook? Trækker det kunder ind? Eller bruger I det slet ikke?

Link to comment
Share on other sites

Får ca 10% af mine besøgende fra facebook (organiske besøgende) så helt klart et godt sted at markedsfører sig. dog mener jeg ikke rigtig det giver noget at annoncer på facebook. jeg har ihverfald ikke noget ud af det i forhold til adwords. Men det kommer jo nok også meget an på hvad man sælger.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...