Jump to content

Verkrijgbaar vanaf...


Sunday653

Recommended Posts

Wij willen vanuit de vereniging de kaartverkoop van onze jubileumshow via een prestashop laten lopen.

 

Ik heb alles nu ingesteld en wil de kaartverkoop automatisch in laten gaan op 15-2-2012.

(Dit om het eerlijk te houden met de verkoop op de live-adressen)

 

Is er een instelling / module waarmee dit automatisch kan?

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

 

Groetjes,

Sander Gordijn

Link to comment
Share on other sites

Geen idee of er een module is waarmee dat kan.

Maar is dat echt nodig vraag ik me af?

Je kan bij 'Preferences-->Products' de 'Catalogus modus' aanzetten. Daarmee kan iedereen je webshop bezoeken maar is de bestelfunctie uitgeschakeld. En dan op 15 februari die optie weer uitzetten.

Link to comment
Share on other sites

Geen idee of er een module is waarmee dat kan.

Maar is dat echt nodig vraag ik me af?

Je kan bij 'Preferences-->Products' de 'Catalogus modus' aanzetten. Daarmee kan iedereen je webshop bezoeken maar is de bestelfunctie uitgeschakeld. En dan op 15 februari die optie weer uitzetten.

 

Ja klopt. Ik heb ze nu zo ingesteld dat ik ze niet beschikbaar zijn om te bestellen en moet ik dit handmatig omzetten.

Bij de kaartverkoop van bijvoorbeeld het kamp hebben we een starttijd om het qua inschrijvingen eerlijk te houden en is het dus niet handig...

 

Graag zou ik dit dus automatisch regelen daar ik ook niet altijd tijd heb om op afsproken dagen "vinkjes" om te zetten. En daarbij wil ik niet de kans lopen het te vergeten...

 

Dus hoop ik stiekum toch op een app of goude tip!

 

 

Groetjes,

Sander

Link to comment
Share on other sites

Ah, ok. Ik dacht dat het een eenmalige actie was. Maar het is inderdaad niet zo praktisch dit handmatig te moeten doen als het vaker voorkomt en ook op exacte tijdstippen moet :)

 

De 'Catalogus modus' is een instelling die wordt opgeslagen in de database. Het moet mogelijk zijn een cronjob te schrijven die deze instelling op gezette tijden aanpast. Maar helaas is mijn kennis van cronjobs niet toereikend om je daarbij te helpen :(

 

Hopelijk is er iemand anders die hier meer verstand van heeft of een andere oplossing weet.

Ik vind het wel een interessante casus :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...